استاندار سمنان از 6 پروژه تولیدی صنعتی، ورزشی، خدماتی و راه سازی در شهرستان دامغان بازدید و از نزدیک در جریان پیشرفت فیزیکی و فعالیت های آنان قرار گرفت.
کد خبر: ۸۵۲۲۴۵۰
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در دامغان، محمد وکیلی ابتدا از شرکت فنرلول دامغان در 35 کیلومتری محور دامغان به سمنان بازدید و با رشد فعالیت های این واحد تولیدی صنعتی آشنا شد وشرکت فنرلول با بیش از 25 سال سابقه در زمینه تولید فنرهای فشار، کششی، پیچشی فعالیت دارد که دارای 140 نفر کارگر است.

پروژه احداث زندان دامغان از دیگر برنامه سفر استاندار بود که در زمینی به مساحت 9 هزار و443 متر مربع و با زیر بنای 2 هزار متر مربع در 5 کیلو متری محور دامغان به سمنان در حال احداث است که تا کنون 45 در صد پیشرفت فیزیکی داشته و از سوی اداره کل مسکن و شهرسازی استان سمنان در حال احداث است .

این زندان که گنجایش نگهداری یکصد نفر زندانی را دارد و برای ساخت زندان دامغان تا کنون 20 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه و برای تکمیل نهایی این پروژه به 450 میلیارد ريال اعتبار دیگر نیاز است و کمبود اعتبار ساخت این پروژه را راکد کرده است.

در ادامه از محل احداث قطعه اول باند دوم محور دامغان به جندق در جنوب این شهرستان بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند این باند قرار گرفت.

برای هر یک کیلومتر راه 800 تا یک میلیارد تومان از سوی وزارت راه و شهر سازی هزینه میشود و این طرح مهم راه سازی در راستای احداث یک محور شمال به جنوب در حال احداث است .

محور دامغان به جندق یکی از محور های حادثه خیز است که به علت یک بانده بودن و کم عرض بودن این جاده تصادفات دلخراش رخ داده که جان تعداد زیادی از هموطنان ما را گرفته است .

استاندار سمنان و هیئت همراه از خط انتقال گاز رسانی به 31 روستای دهستان قهاب رستاق در جنوب شهرستان دامغان از دیگر برنامه سفر استاندار سمنان بود که در جریان روند پیشرفت فیزیکی کار عملیات گاز رسانی به این تعداد از روستا ها قرار گرفت .

800 نفر از روستاییان این منطقه از نعمت گاز طبیعی برخوردار میشوند و با اتمام کار گاز رسانی ضریب بهره مندی مردم این شهرستان از نعمت گاز به 85 درصد میرسد .

بر اساس سرشماری سال 90 سمنان دارای 19 شهر و 306 روستای بالای 20 خانوار بوده که در حال حاضر تمامی 19 شهر و 175 روستای بالای 20 خانوار از نعمت گاز طبعی برخوردار هستند که 71 در صد از روستاهای استان سمنان گاز دارند.

سالن بحران شهرداری دامغان احداث آن از سال 89 آغاز شد که ظرفیت 2 هزار نفر را در زمان بحران شامل زلزله و سوانح طبیعی دارد که در آغاز ساخت این پروژه 350 میلیون تومان اعتبار و از محل اعتبارات سازمان مدیریت بحران وزارت کشور اختصاص یافته که این پروژه در زمینی به مساحت چهار هزار و 500 متر مربع و با زیر بنای 2 هزار و 200 متر مربع در حال ساخت است که تا کنون 50 در صد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکنمیل نهایی این پروژه حدود 2 میلیارد تومان اعتبار نیازاست .

آخرین پروژه که مورد بازدید استاندار سمنان و هیات همراه قرار گرفت سالن ورزشی در حال ساخت البرز شرقی دامغان بود که این پروژه در زمینی به مساحت سه هزار و 750 متر مربع طی سال های 80 و 81 و بر اساس تعهدات شرکت البرز شرقی و با اعتبار اولیه 250 میلیون تومان آغاز شد که تا کنون یک میلیاردو 150 میلیون تومان هزینه و برای تکمیل نهایی این پروژه ورزشی به 800 میلیون تومان دیگر نیازاست و در حال حاضر 70 در صد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی شده است در صورت تامین اعتبار تا پایان سال 94 به بهره برداری برسد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها