خبرهای داغ:
عضو شورای عالی مسکن در گفتگو با بسیج مطرح کرد:

تورم به جای رکود حاصل وام‌های 80میلیونی مسکن

برای بهره‌مندی از این وام ها حتما لازم به سپرده 50درصدی نیست، مردم می توانند اوراق حق تقدم را از بانک مسکن تهیه کنند که برای دریافت وام 80 میلیونی حدود 10 میلیون تومان باید هزینه اوراق حق تقدم پرداخت نمایند.
کد خبر: ۸۵۲۲۴۴۴
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
مقداد همتی عضو شورای عالی مسکن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، در خصوص تسهیلات جدید مسکن که در قالب وام های 80 میلیون تومانی اعطا می شود، اظهار داشت: این تسهیلات ویژه با توجه به شرایط کنونی مسکن تاحدودی غیر منتظره بود و ممکن است محرکی برای تورم در بخش مسکن باشد.

وی با بیان اینکه سپرده 50 درصدی این وام ها در توان بسیاری از مردم نیست، تصریح کرد: برای بهره‌منذدی از این وام ها حتما لازم به سپرده 50درصدی نیست، مردم می توانند اوراق حق تقدم را از بانک مسکن تهیه کنند که برای دریافت وام 80 میلیونی حدود 10 میلیون تومان باید هزینه اوراق حق تقدم پرداخت نمایند.

عضو شورای عالی مسکن ادامه داد: مشکل اصلی این طرح در همین شرط سپرده 50 درصدی و جایگزینی اوراق حق تقدم به جای سپرده گذاری است، چرا که اکثریت مردم به سمت خرید اوراق حق تقدم رفته و این موضوع زمینه را برای افزایش قیمت های مسکن و در نتیجه تورم آماده می کند.

وی با بیان اینکه تسهیلات ویژه مسکن بدون حساب و کتاب طرح ریزی شده است، گفت: اصولا وام های خرید اثرات تورمی به دنبال دارند، وزارت راه و شهرسازی هم باید تمهیداتی را چاشنی این طرح قرار می داد تا با از بین بردن رکود در مسکن، تورم را در آن بوجود نیاورد که چنین کاری صورت نگرفت.

همتی در پایان بیان کرد: این طرح می تواند در ابتدا با استقبال مردم همراه باشد اما رفته رفته ما شاهد رونق بازار دلالان در خرید و فروش وام های ویژه مسکن خواهیم بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار