عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی:

هزینه مالی طرح تحول سلامت بسیار بالا است

یک عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی با اشاره به انجام جراحی‌های چشم بدون دلیل در کشور گفت: هزینه مالی طرح تحول سلامت بسیار بالا است، در هر جای دیگر دنیا این طرح اجرا می‌شد با نظارت هزینه آن را کاهش می‌دادند.
کد خبر: ۸۵۲۲۴۳۷
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر خسرو جدیدی با بیان این‌که اجرای طرح تحول سلامت دارای مشکلاتی است و اگر حل نشود تاثیرات نامطلوبی بر جای خواهد گذاشت، افزود: نظارت بر عملکرد حوزه درمان وجود ندارد و به همین دلیل این طرح ناکام می‌ماند.

 وی با بیان اینکه ضریب مبلغ جراحی‌های چشم افزایش یافته گفت: هم‌اکنون درصد بالایی از عمل‌های جراحی که پزشکان انجام می‌دهند ضرورتی ندارد.

 این فوق تخصص جراحی قرنیه افزود: هزینه مالی طرح تحول سلامت بسیار بالا است، در هر جای دیگر دنیا این طرح اجرا می‌شد با نظارت هزینه آن را کاهش می‌دادند.

 جدیدی با اشاره به این‌که کشورهای دیگر از تجویز یک قطره اضافه برای بیمار باک دارند، افزود: به دلیل نبود نظارت بر طرح تحول سلامت عمل‌های جراحی اضافی در بیمارستان‌ها انجام می‌شود و با این شرایط بودجه سنگینی بر دولت تحمیل می‌شود.

وی با تاکید به نظارت بیمه بر عملکرد پزشکان گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان نظام پزشکی باید در صرفه‌جویی بودجه به دولت کمک کنند.

جدیدی افزود: اگر بیمه‌ها با پزشکان قرارداد منعقد کنند می‌توانند با پزشکانی که زیرمیزی دریافت می‌کنند قطع همکاری کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار