رئیس فدراسیون بسکتبال فعالیت های بسیج در عرصه ورزش آن هم بدون هیچ گونه چشم داشت و انتظاری را قابل تقدیر دانست.
کد خبر: ۸۵۲۲۴۳۱
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج،محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال در گفتگو با خبرگزاری بسیج با بررسی عملکرد بسیج در حوزه ورزش اظهار داشت : عملکرد بسیج در ورزش بسیار اثر گذار و مهم تر از همه اینکه بدون چشم داشت است و همین مسئله باعث موفقیت بسیج در حوزه ورزش شده است.نمی توان از این مسئله چشم پوشی کرد که حضور بسیج طی چند سال اخیر در حوزه ورزش، بسیار موثر بوده است. این ارگان بدون هیچ چشم داشتی ، وارد ورزش شده و حال می بینیم که بعد از چند سال، به چه موفقیت های قابل قبولی دست یافته است که مهم ترین آن به مسائل زیرساختی برمی گردد.

مشحون افزود: ساخت و به بهره برداری رساندن بیش از 2700 سالن ورزشی، کار کمی نیست که شاید از عهده هیچ ارگانی جز بسیج ساخته نبود. سالن های ورزشی که بیشتر در مناطق محروم ساخته شده اند و این مسئله باعث شده تا همه اقشار جامعه فرصت ورزش کردن را داشته باشند. علاوه بر آن بسیج ازهر گونه پیشنهادی برای همکاری و همیاری با آغوش باز استقبال می کند. مسئله ای که باعث شده بسیاری از مشکلات فدراسیون ها، خصوصا در زمینه استعدادیابی برطرف شود و ادامه این روند می تواند کمک شایانی به رشد و پویایی ورزش بکند.

وی ادامه داد : با توجه به موفقیت های بسیج در چند سال اخیر می توان نقش بسیج در ورزش کشور را بسیار پررنگ دانست. شما توجه داشته باشید که بسیاری از جوانان ارتباط نزدیک و تنگاتنگی با بسیج دارند. بسیجی که طی سالهای اخیر، برنامه ریزی دقیق و هدفمندی روی همگانی کردن ورزش کرده است و این به آن معناست که بسیج سعی دارد از خود این ارگان برای همگانی کردن ورزش استفاده کند. با این تفکر شما طی سالهای آینده شاهد نسلی جدید در ورزش خواهید بود.

رئیس فدراسیون بسکتبال خاطر نشان کرد:  نسلی جوانی که از بدنه بسیج با برنامه ریزی دقیقی آموزش دیده اند و می توانند نیرویی تازه نفس و قابل اتکا برای ورزش باشند. مسئله ای که در برگزاری مسابقات سالانه بسیج در رشته های ورزشی مختلف شاهد آن هستیم. مسابقاتی که نخبه ها و استعدادهای ورزشی را شناسایی کرده و با برنامه ریزی روی آنها، ورزشکاران کارآمدی برای ورزش قهرمانی مهیا می کند. بسیج در واقع در این سالها مانند یک NGO عمل کرده است. عملکردی که بسیار قابل قبول موثر بوده و در ادامه بدون شک تاثیر گذارتر نیز خواهد بود.

مشحون با اشاره به فضای نامناسب اخلاقی در ورزش  افزود: مهم ترین تاثیر بسیج در ورزش، ایجاد فضای فرهنگی و اخلاقی متفاوت باشد. متاسفانه طی سالهای اخیر ورزش دچار ناهنجاری های اخلاقی شده است و دیگر شاهد آن فضای پهلوانی و مردانگی نیستیم  اما بسیج می تواند با روش های رفتاری و آموزش های خاص خود از پایه در حوزه ورزش،  به مانند الگویی تازه عملکرده و بار دیگر منش پهلوانی را در ورزش جا بیندازد.

وی تاکید کرد: مدتی است شاهد هستیم که در حوزه ورزش خودخواهی های ورزشکاران به طور مشخص به چشم می آید، مسئله ای که متاسفانه روز به روز بیشتر می شود. بسیج می تواند این ناهنجاری را از پایه با تربیت ورزشکارانی که در خصوص اصول اخلاقی آنها نیز برنامه ریزی های دقیق و هدفمندی شده است، از جامعه ورزش پاک کرده و فرهنگ و منش بسیجی را جایگزین آن کند، فرهنگی که جز بر جوانمردی و پهلوانی تاکید نمی کند.

ارسال نظرات