خبرهای داغ:

تولید ملی در معرض نابودی

کد خبر: ۸۵۲۲۴۲۱
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰

جلیل جعفری عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با تأکید بر تبعات منفی واردات بی‌رویه کالاهای لوکس و خارجی برای کشور، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در شرایطی است که می تواند با یک برنامه ریزی جامع و حساب شده، بیش از 90درصد کالای مورد نیاز کشور را تولید و تأمین کند، با این وجود نیاز به کالاهای بی کیفیت خارجی از بین خواهد رفت.

وی با اشاره به هشدار رهبر معظم انقلاب مبنی بر افزایش بی رویه کالای خارجی، گفت: مقام معظم رهبری هوشمندانه از مدت ها پیش در مورد افزایش واردات کالای خارجی به ایران هشدار می دادند اما گوش شنوایی برای این سخنان رهبری وجود نداشت و متأسفانه امروز می بینیم که مردم به دنبال کالاهای خارجی و بخصوص چینی هستند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید داخلی در معرض نابودی قرار گرفته است، افزود: محصولات کشورهای همسایه بازار خوبی در ایران پیدا کرده اند و خانواده های ایرانی تماسل به استفاده از کالای خراجی دارند. تولیدکنندگان هم که چنین وضعیتی را می بینند تصمیم به تعطیلی واحد تولیدی خود می گیرند.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی یکی پس از دیگری تعطیل می شوند، تأکید کرد: جامعه امروزی ما نیاز به فرهنگ سازی در جهت استقبال مردم از کالاهای داخلی دارد. اگر این هدف محقق نشود تا چندسال آینده تولید داخلی معنای خود را از دست می دهد و به دنبال آن بیکاری در جامعه چندبرابر خواهد شد.

جعفری در ادامه یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران از نیروی انسانی متخصص و با روحیه جهادی بهره‌مند است اما دولت توانایی استفاده صحیح از چنین ظرفیتی را ندارد. باید با اتخاذ تدابیر و سیاست های هدفمند از این نیروی انسانی در جهت تحقق سیاست های اقنصاد مقاومتی استفاده کنیم.

وی در خاتمه با تأکید بر لزوم حمایت از تولید ملی، اذعان داشت: دولت و مجلس باید پشتیبان تولیدکنندگان داخلی باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار