خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی سپاه شهداء آذربایجان‌غربی:

۵۰ هزار جهادگر در مناطق محروم آذربایجان‌غربی مشارکت می‌کنند

کد خبر: ۸۵۲۲۴۰۰
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۲
مسئول بسیج سازندگی سپاه شهداء گفت: ۵۰ هزار نفر از اقشار مختلف مردم در انجام طرح‌های جهادی اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی در استان مشارکت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سرهنگ نعمت تقوی با بیان اینکه 50 هزار نفر در انجام طرح‌های جهادی در آذربایجان‌غربی مشارکت می‌کنند اظهار داشت: با شروع تابستان و پس از پایان امتحانات دانش‌آموزان و دانشجویان اردوهای جهادی در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی در مناطق محروم و کم‌برخوردار استان آغاز می‌شود.

وی افزود: در اردوهای جهادی ذکر شده دانش‌آموزان، دانشجویان، مهندسان، پزشکان و سایر اقشار جامعه هر یک به انجام فعالیت‌هایی مربوط به حیطه کاری و تخصص خود پرداخته و در حد توان خویش به افراد نیازمند کمک می‌کنند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه شهدای آذربایجان‌غربی بیان کرد: احداث غسالخانه، حسینیه، مدارس، سرویس‌های بهداشتی و سایر موارد مورد نیاز مناطق محروم و کم‌برخوردار جزئی از کارهای تیم‌های بسیج سازندگی در آذربایجا‌ن‌غربی است.

وی با بیان اینکه بیش از 280 میلیارد ریال وام برای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده است گفت: این تسهیلات از طریق شعب بانک مهر اقتصاد در سطح استان با سقف 5 تا 30 میلیون تومان برای هر نفر با درصد 16 ارائه می شود.

تقوی تصریح کرد: پرورش آبزیان، تولید قارچ، پرورش شتر مرغ، پرورش مرغ بومی، گیاهان دارویی، تولید علوفه‌های هیدروپونیک، ترویج توسعه باغداری و تبدیل باغ‌های سنتی به باغ‌های داربستی که برای هر هکتار 15 میلیون تومان وام در نظر گرفته شده است از موارد پرداخت وام برای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در استان است.

رئیس بسیج سازندگی سپاه شهدای آذربایجان‌غربی اظهار داشت: بسیج جامعه پزشکی با برپایی بیمارستان‌های صحرایی و تیم‌های بهداشت و درمان که متشکل از پزشکان عمومی که در کنار آنان نیز حداقل یک پزشک متخصص در زمینه‌های مختلف حضور پیدا می‌کند و استقرار داروخانه‌های سیار در این مناطق به خدمات‌رسانی در راستای سلامت افراد می‌پردازند.

ارسال نظرات