جانشین اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح :دشمن اجازه ندارد به مراکز نظامی ما دسترسی پیدا کند
جانشین اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح گفت: تیم مذاکره کننده ما همواره مورد حمایت رهبری قرار گرفته است، اما باید خطوط قرمزی که کاملا روشن است، رعایت شود و یکی از آنها اینست که دشمنان ما اجازه ندارند به مراکز نظامی و هویت دانشمندان ما دسترسی پیدا کنند
کد خبر: ۸۵۲۲۳۴۶
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹

به گزارش خبرنگاراستان تهران خبرگزاری بسیج تهران به نقل از روابط عمومی ناحیه مقاومت بسیج پاکدشت:

صبحگاه مشترک ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز به مناسبت سالروز آزادسازي خرمشهر با حضور نیروهای نظامی، انتظامی، بسیجیان، خانواده معظم شهدا و مسئولین شهرستانی در میدان صبحگاه ناحیه مقاومت بسیج پاکدشت برگزار شد.

سردار سید مجید میراحمدی جانشین اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح در این مراسم بعد از ادای احترام به مقام شامخ شهدا گفت: اهدافی که صدام دنبالش بود، تصرف خرمشهر و سوسنگرد بود و می خواست جزایر ایرانی را عربی معرفی کند. صدام می گفت: "همه عملیات های ما به درستی پیش می رفت و جمهوری اسلامی آمادگی مقابله با چنین تهاجمی را نداشت اما من در برآوردهای خودم در جنگ دچار یک اشتباه شدم و آن اینکه ما با انسانهایی روبرو شدیم که هیچ هراسی از مرگ نداشتند و شجاعانه و شهادت طلبانه دفاع کردند"

وی ادامه داد: در همان زمان بنی صدر خائن نخست وزیر ایران بود که می گفت امکان پیروزی ما در مقابل چنین دشمنی که توسط شرق و غرب حمایت می شود، وجود ندارد. حاکمان بی کفایت می گفتند باید زمین بدهیم و زمان بخریم. آنها به دنبال مذاکره با صدام بودند. آنها باور به توانمندی عظیم مردم ایران برای مقابله با چنین توطئه ای و جنگ نابرابر را نداشتند.

اخلاص، توکل به خدا و اعتماد به مردم سه پایه مستحکم مکتب دفاعی امام

این مقام ارشد نظامی اخلاص، توکل به نصرت الهی و اعتماد به مردم و قدرت لایزال الهی را سه پایه مستحکم مکتب دفاعی امام دانست و افزود: وقتی که خرمشهر آزاد شد، اولین پیام امام این بود که "خرمشهر را خدا آزاد کرد" و این همان تفسیر اخلاص است.

وی سفر فرمانده وقت سپاه با هواپیمای جنگی به تهران را یادآور شد و خاطر نشان کرد: وقتی فرمانده سپاه نزد امام آمد و تقاضای استخاره برای یک عملیات را داشت؛ امام در پاسخ گفت: "استخاره لازم نیست، با توکل به خدا پیش بروید".

سردار میر احمدی اذعان داشت: از دل بسیجیان پابرهنه و اما برخواسته از دل مادران مؤمن شهیدانی چون همت، باکری، شیرازی ها بیرون آمدند و مدیریت جنگ را بر عهده گرفتند و به چنین قدرتی فائق شدند

وی با بیان اینکه دو نوع تفکر ما می توانیم و ما نمی توانیم همواره در مقابل هم هستند، اظهار داشت: بنی صدر میگفت: "پیروزی با داشتن نیروهای بیسوادی که از مدرسه به جبهه آمده اند امکانپذیر نمی باشد" و متأسفانه امروز هم عده ای با همین تفکر بنی صدری وجود دارند.

نرمش قهرمانانه نه از سر ترس هست و نه از سر نگرانی

جانشین اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح نرمش قهرمانانه را نه از سر ترس دانست و نه از سر نگرانی و بیان کرد: تیم مذاکره کننده همواره مورد حمایت رهبری قرار گرفته است، اما باید خطوط قرمز رعایت شود. خطوط قرمزی که کاملا روشن است و یکی از آنها اینست که دشمنان ما اجازه ندارند به مراکز نظامی و هویت دانشمندان ما دسترسی پیدا کنند.

وی دسترسی به هویت دانشمندان هسته ای دهه اخیر را عامل ترور آنها بیان کرد و ابراز داشت: اینکه ما میگوییم سازمان های آمریکایی صلاحیت راستی آزمایی ما را ندارند، واقعا بی کفایتی و وابستگی شان به صهیونیست ها را نشان دادند و اجازه راستی آزمایی به آنها خطایی بزرگ و مانند آنست که ما بگوییم تأیید صلاحیت سران کشور ما بر عهده مسعود رجوی باشد.

میراحمدی با طرح سوالی مبنی بر اینکه آیا دستگاه های صهیونیستی می توانند مبنای راستی آزمایی در کشور ما باشند؛ ادامه داد: ما به آنها بی اعتمادیم، آنها اهل کلک و حقه و از جنس همان صدام هستند

مبنای توافقات نمی تواند اعتماد به دشمن باشد

وی با اذعان اینکه ما نمیتوانیم مبنای توافقات را بر مبنای اعتماد به دشمن قرار دهیم تأیید کرد: ما می گوییم سرنوشت ملت را باید با اعتماد به توانمندی ملت تعیین کرد، نه اعتماد به دشمن.

این فرمانده دوران دفاع مقدس دانستن حقایق را حق ملت دانست و تصریح کرد: چه کسی محرم تر است از خانواده های معظم شهدا که در همین شهرستان پاکدشت بیش از 400 خانواده، فرزندان خود را تقدیم انقلاب کردند.

وی بیان کرد: نیروهای مسلح حامی تیم مذاکره کننده و اما نگران حیله دشمن است. عده ای می خواهند نیروهای مسلح را مداخله کننده در امر مذاکرات جلوه دهند که آنها خائنی بیشتر برای ملت نیستند.

نیروی مسلح با قدرت؛ مدافع دولت، ملت و کشور است

سردار میر احمدی در پایان با بیان اینکه نیروهای مسلح بزدل و ترسو نمی توانند تأمین کننده امنیت کشور باشند، خاطر نشان کرد: عده ای نمی خواهند نیروهای مسلح را قدرتمند ببینند در حالیکه نیروهای مسلح قدرتمند، مدافع دولت ، ملت و کشور است.

گفتنی است در پایان مراسم از 15 خانواده شهید و رزمنده عملیات بیت المقدس(عملیات آزادسازی خرمشهر) تجلیل به عمل آمد.

شایان ذکر است امام جمعه، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، بخشداران، فرمانده سپاه، نیروی انتظامی و قرارگاه پارچین، رییس بنیاد شهید و هلال احمر و اعضای شوراهای اسلامی شهرستان پاکدشت نیز در این مراسم حضور داشتند.


ارسال نظرات