خبرهای داغ:
سردار دهقان با بیان "ما امروز قادر هستیم در دریا به تهدیدات پاسخ دهیم" یادآور شد: امروز ما در حوزه بازدارندگی هستیم و ما قادریم و دشمنان نیز قادر نیستند که تهدیدی را متوجه ما کنند.
کد خبر: ۸۵۲۲۳۴۰
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در چهارمین همایش ملی شناورهای تندرو که امروز در صنایع دریایی وزارت دفاع برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با طرح این پرسش که چرا در جمهوری اسلامی ایران با بهره‌مند بودن از 3هزار کیلومتر مرز دریایی و سواحل خوب، این سواحل جزو محروم‌ترین مناطق ما هستند، اظهار داشت: شاید ما به دریا به‌عنوان یک سرمایه و داشته عظیم نگاه نکرده‌ایم و نتوانسته‌ایم از سواحل آن به‌عنوان سرمایه ملی استفاده کنیم.

وی افزود: در فضای نبردهای نامتقارن و کلاسیک، قدرت دریایی و نیروی دریایی از جایگاه خاصی برخوردار است و کشورهایی که دارای ساحل هستند و به آب‌های آزاد دسترسی دارند دست خود را به سایر نقاط جهان دراز می‌کنند.

وزیر دفاع یادآور شد: هر نوع توسعه‌ای محقق نمی‌شود مگر در سایه امنیت و امنیت هم در سایه توان و اقتدار ایجاد می‌شود و یک عامل قدرت توان دفاعی است.

سردار دهقان گفت: وقتی به تهدیدات نگاه می‌کنیم این گزاره را به‌سادگی می‌پذیریم که اگر تهدیدی برای جمهوری اسلامی در دریا باشد، باید پاسخ آن را نیز در دریا بدهیم.

وی با تأکید بر "ما هیچ‌کدام از کشورهای ساحلی اطراف خود را تهدید تلقی نمی‌کنیم" خاطرنشان کرد: نیروهای خارجی حاضر در منطقه به‌خصوص آمریکایی‌ها یک تهدید برای ما محسوب می‌شود ولی این پرسش مطرح است که آیا با این عامل تهدید باید برخورد کرد؟

وزیر دفاع ادامه داد: ما نمی‌توانیم این‌گونه فکر کنیم که از توان دریایی برخوردار شویم که آمریکا آن را در اختیار دارد، ولی باید به نقاط قوت و ضعف دشمن توجه کنیم و بدانیم کنار نقاط قوتی که دشمن ما دارد، نقاط ضعف و آسیب‌پذیری‌هایی دارد که می‌توان از طریق این نقاط آسیب‌پذیر موازنه قدرت را ایجاد کنیم.

سردار دهقان با بیان "ما امروز قادر هستیم در دریا به تهدیدات پاسخ دهیم" یادآور شد: امروز ما در حوزه بازدارندگی هستیم و ما قادریم و دشمنان نیز قادر نیستند که تهدیدی را متوجه ما کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما باید بتوانیم با نگاه به آنچه سامانه و سیستم را در اختیار می‌گیریم، اطمینان حاصل کنیم که در حوزه برتر نسبت به دشمن خود قرار بگیریم و نباید هیچ‌گاه در موضع دفاعی خود دچار غافلگیری راهبردی از طرف دشمن شویم و باید به‌سراغ سیستمی برویم که دشمن را دچار غافلگیری کنیم.

وزیر دفاع با یادآوری "کپی‌سازی نمی‌تواند رافع نیاز ما باشد" خاطرنشان کرد: توجه به داشته‌های علمی و فناوری کشور مهم است و ما باید در جهت تقویت طراحی و تولید قدم برداریم. 

سردار دهقان با اعلام "امروز دایره عمل ما محدود به منطقه خودمان نیست و تا خلیج فارس، دریای سرخ و مرز هند و چین را درنوردیده‌ایم" افزود: اگر بحث تنگه هرمز در خلیج فارس به‌عنوان موضوع اولیه ما باشد، شناورهای تندرو موضوعیت اساسی دارد و ما باید در حوزه قایق‌های تندرو به مواد، سرعت، سیستم‌های ارتباطی و سلاح مجهز شویم ضمن اینکه باید در هر سیستم و سلاحی در حد اعلا هوشمندسازی کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این توفیق و لطف الهی را ما داشته‌ایم و با اطمینان می‌گویم که کسانی که در حوزه دریایی فعالیت می‌کنند در سایه روحیه جهادی و بسیجی و پذیرش این جمله که ما می‌توانیم و باید بتوانیم به این موفقیت‌ها دست یافته‌اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها