در یازدهمین همایش دکترین «مهدویت» صورت می‌گیرد

تقدیر از نماینده انصارالله یمن به عنوان «مهدی‌یار»

دبیر یازدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت از تقدیر جمعی «مهدی‌یاوران» در همایش بین‌المللی دکترین مهدویت خبر داد.
کد خبر: ۸۵۲۲۳۰۵
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، صبح امروز سه‌شنبه 5 خرداد، نشست خبری «یازدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت» با عنوان «فرهنگ و تمدن زمینه‌ساز: راهبردها و راهکارها» در تالار اندیشه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام سید مسعود پورسیدآقایی، دبیر یازدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت در این نشست گفت: امام زمان ما مستضعف است و نشست‌های خبری‌ای که برای او نیز برگزار می‌شوند مستضعف است و فقط تعدادی از آنها که علاقه‌مند بوده و توفیق حضور در آن را دارند در اینچنین نشستی می‌نشینند و شاید اگر نشست دیگری با عنوان دیگری برگزاری می‌شد تعداد نفرات بیشتر حضور پیدا می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه این همایش در سالن‌ همایش‌های صدا و سیما برگزار می‌شود گفت: 10 سال است که در این راه در حال اجرای این کار هستیم و تلاش داریم که آموزه و اندیشه‌های مهدویت و ظرفیت‌های این اندیشه بزرگ را با بضاعت خودمان نشان دهیم. ما هنوز معتقدیم که این ظرفیت‌ها نامکشوف باقی مانده است. چرا که این ظرفیت بزرگ رمز پیروزی و غلبه ما بوده است. همچنین امنیت ما از پیروزی انقلاب تا حفظ و بالندگی این سرزمین مدیون همین اندیشه و بالندگی است و به راستی کشتی امتی در این راه حرکت می‌کند.

پور سید آقایی ضمن تاکید بر این مطلب که فرهنگ و احیای تمدن اسلامی از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری است، ادامه داد: ما معتقدیم که این اندیشه‌های مهدویت ظرفیت‌های فراوانی دارند که اثرآفرین است و آنچه را که ما پیشرو داریم همین تمدن نوین اسلامی است و همین مسئله علت انتخاب موضوع امسال شده است. ما معتقد به تاثیر اساسی اندیشه مهدویت در عرصه فرهنگ و تمدن‌سازی است و وقتی که ما از مسئله زمینه‌سازی صحبت می‌کنیم این به معنی انتظار است و می‌توان گفت که زمینه‌سازی به معنی آمادگی برای ظهور است. ما می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم بالندگی، حفظ رشد و ایجاد تمدن در ظهور چه نقشی دارد؟

دبیر یازدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت تصریح کرد: ما معتقدیم که اندیشه مهدویت انرژی فوق‌هسته‌ای‌ای در دسته شیعه است که فراتر از هسته مادی است و آن هسته عالم است. ما راجع به هیچکدام از مفاهیم دینی اینچنین احادیثی را نداریم. همانطوری که انقلاب و نظام ما ظهور است، حوزه‌های ما هم باید زمینه‌ساز ظهور باشند و ما هم باید بدنبال راهبردها و راهکارها باشیم.

حجت الاسلام سید مسعود پورسیدآقایی در ادامه این نشست به برخی از برنامه‌های یازدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت اشاره کرد.

وی مهمانان و سخنرانان ویژه افتتاحیه و اختتامیه این همایش را آقایان علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله حائری شیرازی، عضو مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران، آیت‌الله اعرافی رئیس جامعه المصطفی العالمیه، حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و احمدی مقدم نام برد.

دبیر یازدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت ادامه داد: این همایش روزهای 10 و 11 خردادماه در سالن‌ همایش‌های صدا و سیما برگزار می‌شود. در روز اول این همایش افتتاحیه از ساعت 8:30 آغاز شده و تا ظهر ادامه خواهد داشت. بعد از ظهر روز اول چندین کمیسیون برای ارائه مقالات برگزار می‌شود و 8 عدد از مهمانان خارجی ما در ابتدای هرکدام از این کمیسیون‌ها سخنرانی خواهند کرد.

پورسیدآقایی در مورد برنامه‌های روز دوم این همایش نیز گفت: در روز دوم از صبح تا ظهر کمیسیون‌‌هایی برگزار می‌شود و در مراسم اختتامیه که عصر روز دوم برگزار می‌شود مسئولان کمیسیون‌ها گزارش‌های خود را ارائه کرده و سپس بیانیه پایانی قرائت شده و موضوع سال آینده همایش نیز مشخص می‌شود.

وی از حضور حدود 80 مهمان خارجی در این همایش نام برد و گفت: این مهمانان از 52 کشور حضور پیدا کرده و اغلب آنها نیز در این همایش مقالاتی را ارائه کرده‌اند. 13 نفر از این تعداد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند و حدود 30 نفر از آنها دارای درجه دکترا هستند. ما در این همایش بیش از 100 مقاله فارسی را داریم که داوری این مقالات تا روز پنجشنبه تمام می‌شود و حداقل چهار کمیسیون با حضور دانشگاه امام صادق(ع)، دانشگاه عالی دفاع ملی، دانشگاه قم و موسسه امام‌خمینی(ره) و دیگر دانشگاه برگزار خواهد شد.

دبیر یازدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت بخش دیگر برنامه‌های این همایش را تقدیر از «مهدی یاوران» دانست و گفت: از 22 نفر از شخصیت‌های مختلف در عرصه‌های مختلف از فیلم، فیلم‌نامه، کتاب و ... که در عرصه مهدویت در طول سال فعالیت‌ کرده‌اند تقدیر خواهد شد که این شخصیت‌ها می‌تواند شامل وزیر یا مدیر موفق در تمام عرصه‌های نظامی و غیر نظامی باشد. همچنین قرار است از یکی از رزمندگان جنبش انصارالله یمن به نمایندگی از تمام آنها به عنوان مهدی‌یاور تقدیر کنیم و همینطور قرار است که تقدیر از ویژه‌ای از خانواده مرحوم مهدوی کنی به پاس تلاش‌های فراوان ایشان در راستای حمایت از همایش داشته باشیم همانطوری که قرار بود امسال ایشان به عنوان سخنران افتتاحیه همایش حضور داشته باشند.

پورسیدآقایی ضمن نام بردن و تقدیر و تشکر از تمام ارگان‌هایی که آنها را در اجرای این همایش یاری کرده‌اند ادامه داد: در این همایش ما همچنین از پنج کتاب با عنوان‌های «حدیث حضور»، «رویکرد تطبیقی به پایان تاریخ»، «آخرین انقلاب، انقلاب آخر»، «از تبار دجال» و «آینده‌نگری الهی» رونمایی خواهیم کرد و چندین مجله و خبرنامه جدید را در اختیار حاضرین قرار می‌دهیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار