حمیدرضا فولادگر در گفتگو با بسیج:

آمریکا به دنبال تحمیل نظارت های فراپروتکلی بر ایران است

تا مادامی که مجلس توافق هسته ای را تصویب نکند هیچ کدام از بندهای توافق شده اعتبار ندارد.
کد خبر: ۸۵۲۲۲۵۶
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲

حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در خانه ملت در گفت گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص اظهارات اخیر عراقچی در جلسه غیر علنی مجلس گفت: اولین نکته ای که در این خصوص باید در نظر داشت این است که  با توجه به دستور مقام معظم رهبری هیچ نوع از نظارت چه مدیریت شده و چه غیر مدیریت شده بر مراکز دفاعی ایران امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه طبق مفاد قانون اساسی و همچنین قانون مصوب مجلس هفتم دولت می بایست برای پذیریش پروتکل مجوز مجلس را بگیرد و پرونده ایران نیز از شورای امنیت خارج شود گفت: تا مادامی که مجلس توافق هسته ای را تصویب نکند هیچ کدام از بندهای توافق شده اعتبار ندارد.

فولادگر در خصوص مساله نظارت بر مراکز غیر هسته ای نیز گفت: معمولا طبق پروتکل الحاقی اگر آژانس به نقطه ای مشکوک باشد بعد از هماهنگی آثار پیرامونی آن منطقه در مورد کاربرد سلاح هسته ای را ارزیابی می کند اما آمریکایی ها دنبال تحمیل نظارت های فرا پروتکلی به ایران هستند.

وی با اشاره به اینکه موضوع PMD نباید در دستور کار مذاکرات هسته ای قرار بگیرد گفت: البته باید این شبهات نیز پاسخ داده شود اما این موضوع نباید در قالب توافق اخیر پیگیری شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار