رییس انجمن مددکاران اجتماعی کشور گفت: جامعه دانشگاهی بهترین گروه برای مدیریت اجتماعی هوشمند در حوزه آسیب های اجتماعی هستند.
کد خبر: ۸۵۲۲۲۰۶
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سيدحسن موسوي چلك،رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران امروز در مراسم افتتاحيه ششمين همايش آسيب‌هاي پنهان دانشجویی با رویکرد قرآنی در تالار مولوي دانشگاه كردستان اظهار كرد: امروز آسيب هاي اجتماعي در جامعه ما پنهان نيستند و روند رو به رشدي را دارند.

وی گفت: حوزه اجتماعي ايران از بيماري هايي رنج می‌برد و بايد نگاه واقع‌بينانه‌تري را به حوزه هاي اجتماعي داشته باشيم.

دبير عملی ششمين همايش ملی آسيب‌های پنهان به آمار نگران کننده کاهش سن آسیب دیدگان آسیب های اجتماعی و کشیدن آن به قشر بانوان اشاره کرد و گفت: افزایش درگیری در فضای مجازی، افزایش گرایش به موادمخدر صنعتی، ابتلا به ایدز و افزایش خشونت‌های خانوادگی از جمله این آسیب ها می باشد.

وي خاطر نشان کرد: شایسته است که با توجه به آمارها و نگاه واقع‌بينانه‌تر و کارشناسانه و به دور از سیاسی بازی با این آسیب ها برخورد کرد و اجازه ندهیم هرگونه سیاسی کاری موجب ندیده شدن آسیب ها در جامعه شود.

وی در ادامه اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام(ص) می فرمایند: من برای تکمیل مکارم اخلاقی آمده ام؛ و امروز آسیب های اجتماعی خصوصا اخلاق اجتماعی را نشانه رفته است و در جامعه ای که اخلاق در آن نشانه رفته باشد آسیب های اجتماعی بوجود می آید.

موسوي چلك به آمار پرونده های قضایی کشور اشاره کرد و گفت: بیشتر انها مربوط به حوزه مواد مخدر است و بعد از آن جرایم اخلاقی خشونت های اجتماعی است.

وی گفت: این افزایش آمار نشان از غفلت در حوزه اجتماعی است و کاهش سن مجرمین، زنانه‌تر شدن آسیب‌های اجتماعی نگران کننده است.

دبير عملی ششمين همايش ملی آسيب‌های پنهان در ادامه هدف از برگزاری این همایش در حوزه دانشجویی را برای مدیریت اجتماعی هوشمند در حوزه آسیب‌های اجتماعی هستند و علاوه بر تولید علم ؛عمل و مسئولیت پذیری قشر دانشجو و دانشگاهی عنوان کرد.

وی بیان کرد: دانشجو می تواند بهترین ظرفیت برای کاهش آسیب های اجتماعی باشد کهموجب اگاهی دیگرافراد جامعه شود.

حمیدرضا مجردی رییس جهاد دانشگاهی واحد کردستان در این همایش ضمن قرائت پیام این همایش بر پرورش استعدادهای انسانی در سایه تعهد و تخصص تاکید کرد.
وی گفت: با توجه به جمعیت ۵ میلیون نفری جامعه دانشجویی کشور و رسالت زمینه سازی تمدن نوین اسلامی و برآورده شدن انتظارات فرهنگی مقام معظم رهبری باید بیشتر به این قشر دانشجو و آسیب های پنهان توجه کرد.
وی بیان کرد: این همایش نسبت به سایر همایش ها ارتقا یافته است و برگزاری چنین همایش هایی در جهت کاهش آسیب های اجتماعی حوزه دانشجویی موثر است دورانی که همه در زندگی آن را تجربه کرده اند و در این همایش ها با شناسایی آسیب ها می توان با دیگر نهادها، ارگان ها دانشگاه ها در این خصوص همفکری کرد.
مجردی در ادامه گفت: ۱۱۱ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است که از این تعداد ۱۴ مقاله در قالب سخنرانی و ۲۳ مقاله نیز در قالب پوستر ارائه می‌شود.

این همایش با حضور اساتید برجسته کشوری و استانی دکتر هاشم ورزی معاون اداره کل فرهنگی وزارت بهداشت در تالار مولوی دانشگاه کردستان در سنندج برگزار شد.

ارسال نظرات