رئییس پلیس راه شاهرود- میامی با بیان اینکه در استان سمنان با توجه به یک طرف بودن جاده ها عامل تصادف سرعت غیر مجاز و خستگی و خواب آلودگی است گفت: 76درصد حوادث رانندگی استان سمنان بر اثر خستگی و خواب آلودگی رانندگان است که علت آن نیزعدم آموزش درست رانندگان در این زمینه است.
کد خبر: ۸۵۲۲۰۴۵
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سرگرد پاسدار حمید بزرگمهر در بازدید اصحاب رسانه و خبرگزاری های شاهرود از مرکز مونیترورینگ پلیس راه شاهرود میامی با اشاره به کنترل سرعت خودروهای عبوری در محور استان سمنان گفت: مرکز نظارت و مانیتورینگ پلیس راه شهرستان شاهرود با 12 دوربین جاده های شهرستان شاهرود و میامی را کنترل می کنند و این دوربین ها مجهز به سرعت سنجی خودروها می باشند.

وی افزود: در سطح جاده های استان سمنان 35 دوربین فعال است که 24 ساعته در حال رصد خودروها و سرعت سنجی آنهاست.

بزرگمهر با اشاره به کنترل سرعت متوسط خودروها توسط این دوربین های پیشرفته بیان کرد: این دوربین ها زمان محاسبه شده بین دو دوربین و مسافت مشخص آن را با سرعت مجاز مسیر بررسی کرده و سرعت متوسط خودرو را محاسبه می کنند و اگر خودرویی از این سرعت متوسط بالاتر رانندگی کند اعمال قانون خواهد شد.

وی تاکید کرد: در این مورد اگر خودرو در مقابل دروبین ما هم سرعت مطمئنا را رعایت کند اگر در طول مسافت دو دوربین سرعت بالایی داشته و متوسطه سرعت او از میزان قانونی سرعت جاده بالاتر باشد باز اعمال قانون و جریمه می شود.

مسئول پلیس راه شاهرود میامی با بیان اینکه این قابلیت در کلیه دوربین های استان است افزود: ما با این سیستم حتی خودروهای سرقتی را نیز کشف و توقیف می نماییم و حتی خودروهای متخلف را نیز می تواینم ردیابی نماییم.

وی با بیان اینکه کلیه ترددها در جادهای استان ثبت و ضبط می شود بیان کرد: ترددها بصورت 24 ساعت ضبط و تعداد خودروهای عبوری از هر دوربین و تعداد تخلفات و خودورهای مسروقه و کشفی نیز در این سامانه پیشرفته ثبت و قابل بررسی است.

بزرگمهر تصریح کرد: در خودروهای سرقتی شماره خودرو به سیستم داده می شود و هرگاه این خودرو از زیر دروبین ها عبور کند دستگاه آلارم و ظرف کمتر از یک ساعت خودرو توقیف می شود و در این زمینه ما کشفیات فراوانی را داشته ایم.

وی با اشاره به قابلیت چرخش و زوم تا سه کیلومتر این دوربین ها عنوان کرد: با این دوربین ها می توان داخل خودرو را نیز دید و حتی زوم کرد و این دوربین ها نسبت به دوربین ها اداره راه و ترابری پیشرفته تر است و قابلیت هایی بسیاری را دارد.

بزرگمهر با بیان اینکه تمام دوربین هایی که در سطح جاده ها نصب شده اند جانمایی و کارشناسی شده می باشند افزود: با توجه به نقاط حادثه خیز دوربین ها نصب شده و با نصب این دوربین ها بسیار از حوادث کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در استان سمنان با توجه به یک طرف بودن جاده ها عامل تصادف سرعت غیر مجاز و خستگی و خواب آلودگی است گفت: 76درصد حوادث رانندگی استان سمنان بر اثر خستگی و خواب آلودگی رانندگان است که علت آن نیزعدم آموزش درست رانندگان در این زمینه است.

مسئول پلیس راه شاهرود میامی با تاکید بر اینکه تعامل فی مابین نیروی انتظامی و دستگاه های مربوطه جهت ایمن سازی جاده ها وجود دارد افزود: نیروی انتظامی و پلیس راه با ارگان های مربوط در جاده ها همکاری و تعامل دارند و در جهت رفع مشکلات جاده ها و نقاط حادثه خیز تلاش می شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر دوربین های جاده ای کنترل های نامحسوس عوامل پلیس راه در جاده ها نیز وجود دارد و با توجه به اهمیت حفظ سلامت مردم و مسافرین این موضوع از این طریق نیز دنبال می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها