رییس مرکز فوریت های پلیس 110 شاهرود گفت: متوسطه در روز 210 تماس با مرکز فوریت های 110 پلیش شاهرود برقرار می شود که نیمی از آنها عملیاتی می شود.
کد خبر: ۸۵۲۲۰۴۴
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، اصحاب رسانه و خبرگزاری های شاهرود با حضور در مرکز فرماندهی و کنترل نیروی انتظامی شاهرود از نزدیک با فعالیت های این مرکز آشنا شدند.

در این بازدید که با هماهنگی دفتر خانه مطبوعات شاهرود برگزار شد، مسئول مرکز کنترل و فرماندهی ناجا و رئیس مرکز فوریت های پلیسی 110 شاهرود با اشاره به چرخه تماس با سامانه 110 ناجا عنوان کرد: تماس ها با مرکز 110 به دو صورت دسته بندی می شوند که یا عملیاتی هستند و یا غیر عملیاتی که در غیر عملیاتی فرد یا راهنمایی و ارشاد می شود و یا مزاحمت های تلفنی است.

محمود ربیعی افزود: مزاحمت های تلفنی قبل از اینکه تماس با 110 فقط با سیمکارت باشد بسیار زیاد بود اما از زمانی که باید با سیمکارت تماس گرفته شود این مزاحمت ها به حد صفر رسیده چرا که سریع تلفن فرد قابل شناسایی و فراخواندن فرد و اعمال کارهای قضایی است.

وی با اشاره به بُعد عملیاتی تماس های 110 بیان کرد: اگر تماس فوریتی باشد مامورین زیر ده دقیقه در محل حاضر می شوند که معمولا این موارد خرید فروش موادمخدر ،تصادفات منجر به جرح و... هستند.

ربیعی تصریح کرد: در موارد غیر فوریتی تا 30 دقیقه مامورین به محل اعزام می شوند که این موارد مانند رقت زمان گذشته هستند و همچنین مواردی که یک تا ده روز مهلت رسبدگی تعریف شده که نیاز به تجسس و پیگیری دارد مانند تولید مشروبات الکلی که به پلیس های تخصصی خود ارجاع می شود تا پیگیری و نتیجه حاصل شود.

وی با بیان اینکه تمام تماس ها و اقدامات انجام شده با 110ثبت به ثانیه می شود عنوان کرد: تمام کارهایی در خصوص یک تماس تلفنی با 110 انجام می شود ثانیه ای ثبت می شود و قابل پیگیری و کنترل لحظه ای است.

مسئول مرفوک نیروی انتظامی شاهرود با اشاره به راه اندازی سیستم پارکینگ گفت: در این موضوع افراد با تماس با 110 در خصوص مزاحمت پارک وسیله نقلیه و یا آژیر وسیله نقلیه که باعث مزاحمت شده تماس و ما با تماس با مالک وسیله نقلیه این مشکلات را برطرف می نماییم.

وی با بیان اینکه متوسط در روز 210 مورد تماس تلفنی با مرکز 110 انجام می شود افزود: از این تماس ها 100 مورد عملیاتی است که یا صحت دارد و یا ندارد و تمام این تماس ها بررسی و در زمانبندی دقیق ثبت می شود.

ربیعی با بیان اینکه شماره تمام تماس ها با مرکز 110 ذخیره می شود عنوان کرد: ما آمار تمام افراد تماس گرفته با 110 و تعداد تماس آنها در ماه و سال را داریم و بانک اطلاعاتی ما در این زمینه با هماهنگی با مخابرات کامل است.

وی با اشاره به اینکه تماس با 110 در روستاها کم است اظهار کرد: در موارد سرقت با 110 تماس گرفته می شود و در مابقی موارد توسط پاسگاه های مستقر در روستا بصورت کدخدا منشی حل می شود و موارد سرقت نیز به همان پاسگاه های روستایی ارجاع داده می شود.

مسئول مرکز فوریت های پلیسی 110 نیروی انتظامی شاهرود با بیان اینکه در حوزه استحفاظی شهرستان 110 در شاهرود پاسخگوست گفت: ما در جادها بیشترین تماس در خصوص مشکلات فنی خودروها و نیاز به امداد و یا درخواست مکان اسکان و از این قبیل مشکلات داریم که ما لیست تمام نمایندگی ها و موارد مورد نیاز مردم برای اطلاع رسانی و راهنمایی را در اختیار داریم و پاسخگوی هموطنان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه فقط تماس با 110 برای اعلام موضوعات قضایی و اتفاقات نیست اظهار کرد: تماس های جاده ای ما بیشتر درخواست راهنمایی و کمک است که ما این درخواست ها را در حد توان پاسخگو هستیم و با دریافت اطلاعات از مراکز ذیربط مردم را راهنمایی می کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها