مسئول تربيت بدني سپاه الغدير يزد در گفتگو با بسيج:
مسئول تربيت بدني سپاه الغدير يزد گفت: توسعه ورزش همگاني اولويت اول ما در تربيت بدني سپاه الغدير است.
کد خبر: ۸۵۲۱۹۵۹
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷

به گزارش خبرگزاري بسيج، محمد مهدي نيكون‍ژاد مسئول تربيت بدني سپاه الغدير يزد در گفتگو با خبرگزاري بسيج گفت: بر اساس سياست هاي ابلاغي سازمان ورزش بسيج برنامه ها و اولويت هاي سال 94  تربيت بدني سپاه الغدير تنظيم شده است.علاوه بر اين در اجراي برنامه هايمان تعامل بسيار خوبي با ساير نهادهاي مرتبط با ورزش استان مانند اداره كل ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، هلال احمر، صداسيما و ... داريم  و در اين رابطه يك كارگروه تخصصي با حضور اين نهاد تشكيل داده ايم و همگرايي خوبي در اين باره به وجود آمده است.

نيكونژاد افزود: با توجه به فعاليت هايي كه بسيج در ورزش داشته است، همه نهادها و متوليان ورزش با استقبال از اين برنامه ها ، خواستار استفاده از تجربه هاي بسيج در زمينه ورزش شده اند. ما هم در استان يزد به ادارات اعلام كرده ايم كه هر جا در بحث ورزش كاري زمين مانده است، سپاه الغدير آماده است تا اين كارهاي نيمه تمام را به سرانجام برساند.

وي در ادامه با اشاره به اولويت هاي تربيت بدني سپاه الغدير در سال 94 اظهار داشت: اولين اولويت ما موضوع ترويج و توسعه ورزش همگاني به عنوان يكي از تاكيدات حضرت آقا است و سپاه الغدير در چند بخش به اين مهم مي پردازد. يكي از اين بخش ها پياده روي خانوادگي است. در سال هاي اخير متاسفانه مردم را به بهانه جايزه ماشين به اين مراسم مي كشاندند اما معتقديم كه بايد با حفظ شان مردم، طوري برنامه ريزي كرد كه آنها به خاطر ورزش به اين سمت بيايند نه به خاطر جايزه.

مسئول تربيت بدني سپاه الغدير يزد خاطر نشان كرد: برگزاري پياده روي خانوادگي با همكاري هيئت هاي ورزشي استان در مناسبت هاي مختلف از جمله برنامه هايمان است كه در سال هاي اخير با استقبال زيادي مواجه شده است و در سال جاري هم ادامه پيدا مي كند.

نيكونژاد با بيان اينكه يزد به شهر دوچرخه ها در ايران شناخته مي شود، از برنامه هاي سپاه الغدير براي توسعه اين ورزش در سطح استان خبر داد و افزود: براي دومين سال متوالي امسال در ماه رمضان برنامه دوچرخه سواري از مسجد تا مسجد را داريم. اين برنامه از نيم ساعت قبل از افطار از مسجد مبدا آغاز مي شود و هنگام اذان و افطار با ورود دوچرخه سواران به مسجد مقصد و برپايي نماز و پذيرايي با يك افطار ساده به پايان مي رسد.

وي اظهار كرد: علاوه بر اين طرح، طرح هاي دوچرخه سواري محراب تا مسجد و محراب تا مزار شهدا را هم در ادامه برگزار مي كنيم كه دوچرخه سواران بسيجي از مرقد شهيد محراب شهيد صدوقي تا مسجد يا مزار شهدا را دوچرخه سواري مي كنند.

مسئول تربيت بدني سپاه الغدير يزد ادامه داد: سومين برنامه اصلي مان در بخش ورزش همگاني، كوهپيمايي هاي خانوادگي است كه در نظر داريم به مناسبت هاي مختلف و به صورت همزمان در 12 شهر استان برگزار كنيم.

نيكونژاد در ادامه با اشاره به برنامه هاي سپاه الغدير در بخش ورزش قهرماني گفت: در حال حاضر 4 پايگاه استعداديابي در رشته هاي تير و كمان، شنا و تكواندو در يزد فعال است و براي سال جديد هم مجوز دو پايگاه استعداديابي در رشته تيرو كمان براي خواهران و برادران را گرفته ايم.

وي افزود: پتانسيل و ظرفيت بسيجيان استان يزد در رشته هاي تيرو كمان و تيراندازي بالا است و تيم يزد در مسابقات سال گذشته در رده زير 18 سال و بالاي 18 سال توانست در اين رشته ها در قهرمان كشوري بسيج قهرمان شود و در مسابقات نيروهاي مسلح هم به قهرماني برسد. تيم تيرو كمان خواهران هم در ليگ كشور به مقام سوم رسيد. با توجه به اين پتانسيل در سال جاري هم هدفمان ادامه موفقيت هاي ورزشكاران بسيجي يزد در مسابقات كشوري است و برنامه ها در اين راستا تنظيم شده است.

مسئول تربيت بدني سپاه يزد اهميت دادن به ورزش كادر سپاه و بسيج را از ديگر برنامه هاي اين نهاد برشمرد و گفت: برگزاري كلاس هاي آمادگي جسماني و دفاع شخصي از جمله برنامه هاي ما براي تقويت توان رزمي و جسماني براي نيروهاي كادر است.

نيكونژاد با بيان اينكه آموزش و برگزاري كلاس هاي مديريت ورزشي از ديگر برنامه هاي سپاه الغدير يزد است، افزود: با توجه به اينكه استان يزد 54 سالن صالحين، ده سالن 9 دي، 12 سالن تيراندازي و اهداف پروازي دارد، براي مديريت اين اماكن كلاس هاي آموزشي را برگزار كرده ايم. همچنين دوره هاي مربيگري در رشته هاي دفاع شخصي، پينگ پنگ و ... نيز از ديگر برنامه هايمان در مبحث آموزش است.

ارسال نظرات