وحید فرجی کارگردان مستندهای «عنصر نارنجی» و «تولد در زمین سوخته» از ساخت مستند جدید خود در عراق با محوریت مبارزه مردمی علیه داعش خبر داد.
کد خبر: ۸۵۲۱۹۵۸
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، وحید فرجی از ساخت مستند جدید خود در عراق خبر داد و گفت: داستان این فیلم درباره مردم عراق در جنوب کرکوک است. قسمت مهمی از این فیلم به تقابل مردم عراق با داعش می‌پردازد.

وی افزود: در این فیلم به ارائه تاریخچه‌ای از مبارزات مردم کرکوک عراق می‌پردازیم. آنها پیش از آن با القاعده درگیر بودند و هم اکنون نیز در عراق می‌جنگند.

این کارگردان  ادامه داد: برای تصویربرداری این فیلم در شهر پیشرو بودیم که با خاکریزهای دشمن فاصله کمی داشت. اکنون بخشی از این شهر آزاد شده و بخشی دیگر نیز در دست دشمن است.

فرجی تاکید کرد: مصاحبه‌های ما در این مستند فقط با رزمنده ها نیست. بخشی از رزمنده‌ها کسانی هستند که در شهر شغل عادی خود را دارند اما در کنار آن داوطلبانه نیز در خط مقدم جنگ می‌آیند. برای مثال در میان رزمندگان کشاورز، معلم و کارگر دیده می‌شود. بخش دیگری از رزمنده ها نیز از جاهای دیگر می‌آیند. خصوصیات منطقه به گونه‌ای است که مردم از اقلیت ترکمان عراق و ترک زبان هستند که در میان آنها هم شیعه و هم سنی وجود دارد.

این کارگردان اضافه کرد: از نیمه دوم فروردین کار تصویر برداری را شروع کردیم و به مدت ده روز در عراق بودیم. اکنون نیز مشغول تدوین راف کات ها هستیم. این مستند یک کار نیمه بلند خواهد بود که البته هنوز اسم آن انتخاب نشده است.

عوامل این مستند عبارتند از؛ کارگردان و تصویر بردار وحید فرجی، مجید عزیزی تهیه کننده، امیر کیانی تدوینگر. این مستند به سفارش خانه مستند انقلاب اسلامی تهیه شده است.

ارسال نظرات