سردار کوثری در مراسم گرامیداشت اعیاد شعبانیه و سالروز فتح خرمشهر در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: مقاومت مردم ایران با تکیه بر ارزش‌های اسلامی الگویی برای جهانیان است.
کد خبر: ۸۵۲۱۹۲۹
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیین گرامیداشت اعیاد شعبانیه و سالروز فتح خرمشهر، با حضور سردار اسماعیل کوثری، نماینده مجلس شورای اسلامی، دکتر ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، معاونان، مدیران و کارکنان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سوم خردادماه در محل حسینیه الزهرا (س) این سازمان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، آیاتی از کلام‌الله مجید تلاوت شد، سپس گروه تواشیح «شمیم یاس» در سالروز فتح خرمشهر و مقاومت و پیروزی، به اجرای برنامه پرداختند.

در ادامه، سردار اسماعیل کوثری، نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه امنیت کشورمان را مدیون خون شهداء هستیم، گفت: جنگ و کشتار فی نفسه خوب نیست، انسان دارای عقل سلیم جنگ را تأیید نمی‌کند، امّا جنگ را به ما تحمیل کردند و مردم ما در آن دوران از کشور و ناموس خود دفاع ‌کردند.
وی ضمن بیان خاطراتی از چگونگی آزادی خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس، اظهار کرد: براساس تضاد‌ها و اختلاف‌ها است که میان جامعه جهانی، جنگ اتفاق می‌افتد و در پی آن، دفاع از کشور از طریق انواع تفکر‌ها و آزادی‌خواهان صورت می‌گیرد.

فتح خرمشهر؛ نماد اقتدار رزمندگان اسلام

سردار کوثری، فتح خرمشهر را اوج دفاع مقدّس نام برد و گفت: فتح خرمشهر، نماد اقتدار رزمندگان اسلام است که به دنیا ثابت کرد هیچ قدرت نظامی نمی‌تواند به کشورمان چشم طمع داشته باشد.

وی با اذعان اینکه دشمنان براساس دانستنی‌های خودشان قصد فروپاشی نظام جمهوری اسلامی ایران را داشتند، گفت: رزمندگان اسلام در فتح خرمشهر، تمام محاسبات و معادلات ارتش بعثی عراق که با حمایت همه جانبه استکبار مقاومت کرده بود، برهم زدند و در ‌‌نهایت، پیروز شدند.

سردار کوثری معتقد است که انقلاب جمهوری اسلامی ایران، انقلابی فرهنگی، اعتقادی و براساس الگوی ائمه معصومین (ع) و همراه با اصول و ضوابط اسلامی طراحی شده است که برای دیگر جوامع و ابرقدرت‌های شرق و غرب قابل هضم نمی‌باشد.

وی با تأکید بر اینکه فتح خرمشهر موجب انفعال ارتش عراق شد، بیان کرد: پس از 19 ماه و در پی عملیات‌های پیروزمندانه ثامن‌الائمه، فتح‌المبین و بیت‌المقدس سوم خردادماه سال 1361 خرمشهر آزاد شد و در پی آزادی این شهر، امام خمینی (ره) فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد».

سردار کوثری، افزود: رزمندگان اسلام در اولین اقدام خود پس از آزادسازی خرمشهر، نماز شکر را در مسجد جامع خرمشهر اقامه کردند، خبر آزادسازی خرمشهر به سرعت در همه جا طنین افکند و ملّت ایران اسلامی را که مدت‌ها در آرزوی شنیدن چنین خبر مسرت بخشی بودند، غرق در شادی و سرور کرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی، افزود: این پیروزی ضربه اساسی و تعیین کنند‌ه‌ای بر پیکر دشمن وارد ساخت، امّا آنان غافل از اینکه دو عامل اساسی رهبری و دیگری، مردم را محاسبه نکرده بودند؛ بدین دلیل که مقاومت، ایستادگی، ایثار و شهادت فرزندان غیور این مرز و بوم است که با تأسی به سرور آزادگان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و منویات امام خمینی (ره) و رهبری توانستند درسی بزرگ به دشمنان اسلام و نظام انقلاب بدهند.

خلاقیت و ایمان؛ دو عامل اساسی پیروزی و مقاومت مردم ایران

وی با بیان اینکه دفاع مقدّس الگویی برای جهانیان برشمرده می‌شود، گفت: دفاع مقدّس الگویی است که با مقاومت مردم ایران با خلاقیت و ایمان همراه است، چنانچه لازم است تا در هر زمان به حفظ ارزش‌های امام خمینی (ره) و رهبری که اولویت نظام هستند، توجه داشته باشیم.

سردار کوثری، در ادامه افزود: ما باید بتوانیم در هر دوره از زمان با نارسایی‌ها و مشکلات در برابر دشمن ایستادگی کنیم، چراکه امام خمینی (ره) می‌فرمودند: «قرن آینده، قرن اسلام است، اسلام ابرقدرت‌ها را به خاک ذلت خواهد کشاند».

وی در سخنان پایانی خود، خاطرنشان کرد: اکنون شاهد الگوبرداری نیروهای مردمی در یمن، عراق و سوریه با بهره‌گیری از ایثارگری‌ها و جان فشانی‌های رزمندگانمان در هشت سال دفاع مقدّس هستیم و اطمینان داریم که در هر منطقه که این الگو پیاده شود، پیروزی در مقابل دشمنان را در پی خواهد داشت.

در حاشیه این مراسم مسابقه فرهنگی «فاتحان خرمشهر» به همت مرکز مقاومت بسیج و امور ایثارگران سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، برگزار شد که طی قرعه‌کشی به برگزیدگان جوایزی به رسم یادبود اهداء شد.

ارسال نظرات