ارسلان فتحی پور: اقتصاد مقاومتی بحث فرهنگ سازی و مبارزه با قاچاق کالا است و در حال حاضر با توجه به واردات بی رویه،تولید ملی کشور رو به نابودی است.
کد خبر: ۸۵۲۱۸۶۴
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹

دکتر ارسلان فتحی پور رئیس کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج کارگری گفت: امروز امنیت کشور، عزت و سربلندی نظام انقلاب اسلامی مدیون خون شهدا است.پایه و ستون نظام اسلامی با خون شهدا محکم شده است وسست نمی‌گردد، به همین سبب چنین کشوری هرگز فراموش نخواهد شد.

فتحی پور افزود: همه باید ادامه دهنده راه شهدا در بحث‌های کارگری وتولید ملی که مقام معظم رهبری مدظله العالی بر آن تأکید دارند باشیم.که در این صورت کارگران وافراد زحمتکش، ملزم به انظباط کاری و با تلاش وتوان شبانه روزی بهره‌وری را بالا خواهند برد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در حال حاضر مشکل اساسی کشور کاهش بهره‌وری است در حالیکه در جمهوری اسلامی ایران با توجه به اینکه دولت، بیشترین حقوق را به کارکنان خود پرداخت می‌نمایند باز هم آمار کار مفید در کشور کاهش دارد.

رئیس کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پاسداری از خون شهدا با پایبند بودن به اصول  وارزش‌های انقلاب صورت پذیر است.نقش اساسی داشتن  در همه عرصه‌های انقلاب و ورود به بحث‌های دانش بنیان از وظایف همه اقشار همچنین کارگران است.

وی افزود: کارگران با کار وافزایش عملکرد خود همچنین در نظر قراردادن انظباط کاری و مالی به بالا بردن تولید و بهره‌وری کمک خواهند کرد.و زمینه را برای محقق شدن منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی فراهم می‌سازند.همچنین به همت کارگران،  پیشرفت‌های بزرگی در ارتقاء تولیدات ملی در کشور خواهیم داشت.

فتحی پوردر خصوص نقش بسیج کارگری گفت: بسیج کارگری در راس اجرای اقتصاد مقاومتی است.واقعیت چنین است هر جا که حضور بسیج بود کار به سرانجام رسید.زیرا کاری که برای خدا است موفقعیت را بدنبال دارد.کار بسیجیان خلوص نیت دارد و بدون منت است.

وی در ادامه افزود: تلاش شبانه روزی و روحیه خستگی ناپذیر، رشادت و شهادت در وجود بسیج است.اگر بسیج وارد عرصه نشود اقتصاد مقاومتی هم شکل نخواهد گرفت.تنها بسیج است که با جهاد شبانه روزی خود خواهد توانست  سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری مدظله العالی را عملیاتی کند.

فتحی پورخاطر نشان کرد: امروز در کشور مدیرانی  که با بسیج ارتباط دارند و خود بسیجی هستند و روحیه ای جهادگر دارند می‌توانند نقشی اساسی ایفا کنند.

وی عنوان کرد:  از کسانی که با بسیج  و آرمان‌های انقلاب و نظام مخالف هستند هیچ انتظاری به جهت دلسوزی نمی‌رود.

رئیس کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: امروز کسانی در میدان هستند که لباس رزم اقتصاد مقاومتی بر تن دارند و  بهره‌وری را بالا ببرند.اقتصاد مقاومتی که جزء مطالبات دیرینه مقام معظم رهبری مدظله العالی است فقط با بسیج شکل خواهد گرفت.

وی که خود را سرباز ولایت می‌داند، افزود:زمان ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در کمسیون اقتصادی مجلس توانستیم قوانین مزاحم با سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری مدظله العالی را اصلاح  و به ریاست مجلس تقدیم کنیم همچنین به دولت هم اعلام شد.

فتحی پور اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی بحث فرهنگ سازی و مبارزه با قاچاق کالا است.در حال حاضر با توجه به واردات بی رویه،  تولید ملی کشور رو به نابودی است.اگر به انبار ها بنگرید، خواهید دید که در اثر واردات وقاچاق کالا  محصولات تولیدی کشور  در حال نابودی است.

وی گفت: بسیاری از کالاهای موجود در بازار از طریق مرزهای رسمی کشور وارد می‌شود.واردات کالا مغایرت با اقتصاد مقاومتی دارد.

فتحی پور افزود: اگر تولید ملی ما  افزایش  و وضعیت اقتصاد ما رشد پیدا کند همچنین به جهت استفاده از کالای ساخت داخل فرهنگ سازی شود خواهیم توانست کالاهای  کشورهایی که جنگ اقتصادی را برما روا داشتند تحریم کنیم واز آن تولیدات خارجی استفاده نکنیم.

وی خاطر نشان کرد: ما نباید با داشتن منابع غنی وشاخص‌های رشد اقتصادی از قبیل منابع انسانی، زیرزمینی نفت و گاز ومعادن وهمچنین منابع طبیعی در کشور منتظر برقراری ارتباط با دیگر کشور‌‌ها باشیم.

فتحی پور عنوان کرد: در کشورهایی مانند ژاپن و چین با 8 ساعت کار مفید  بهره‌وری تولید بالا است. اما در ایران متاسفانه کار مفید حداکثر 25 دقیقه می‌باشد.

وی در پایان بیان داشت: ما با فروش نفت تنبلی وتن پروری را در کشور فرهنگ کردیم زیرا  اغلب تمایل به تولید نداریم به همین علت مشکلات در کشور ما روز به روز در حال افزایش است.

فتحی پور در ادامه گفت: ما باید با وارد شدن در صنعت به سمت تولید ملی حرکت کنیم و اقتصاد مقاومتی رادر کشور اجرا نماییم دراین موقع  دشمن را به زانو درآورده ایم.

وی خاطر نشان کرد: با فراموش کردن تولید و واردات کالا در آینده‌ با چالش های فراوانی روبرو خواهیم شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات