ریاست سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی با بیان اینکه، دغدغه‌ اصلی ما، رسیدن به خودکفایی در بسیاری از محصولات است گفت: خودکفایی به بازسازی کشور کمک میکند و دولت باید بصورت ویژه و حتی با پرداخت یارانه به این دغدغه رنگ واقعیت ببخشد.
کد خبر: ۸۵۲۱۸۲۹
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶

دکتر محمدرضا جهانسوز ریاست سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی در گفتگو با خبرنگار این سازمان با بیان اینکه رسیدن به این باور که، کشور در بسیاری از محصولات توان رسیدن به خودکفایی را دارد؛ دغدغه‌ اصلی ما است اظهار داشت: البته باید در مسئله خودکفایی واقع بین بود و با تکیه بر علم محوری در محصولات استراتژیک تمام محصولات در پی دستیابی به خودکفا شدن باشیم.

جهانسوز افزود: به عنوان مثال در محصولی همچون گندم که یکی از نیازهای استراتژیک کشور است، توان خودکفایی وجود دارد.

وی با تآکید براینکه، خودکفایی به بازسازی کشور کمک میکند و دولت باید بصورت ویژه و حتی پرداخت یارانه به این دغدغه رنگ واقعیت ببخشد تصریح کرد: متاسفانه ساده ترین اصل مورد تاکید امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  یعنی"روی پای خود ایستادن" مورد بی توجهی قرار گرفته و تبدیل به یک چالش تفکری و فرهنگی شده است.

ریاست سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی با بیان اینکه کمبود آب یکی از بهانه های بی ‌توجهی به رسیدن به امر خودکفایی است، گفت: بنده از سال 84 در خصوص مسئله "آب" هم هشدار داده و هم با طرح مسائلی هم چون الگوی کشت، خاک ورزی حفاظتی در سطح کشور و کشاورزی آب محور در پی اصلاح روند کنونی بودم.

وی بیان کرد: لازم است با اندیشیدن تدابیر اساسی آبیاری تحت فشار را در مزارع کشاورزی مرسوم کنیم و با کنترل میزان بهره برداری و همچنین بالا بردن راندمان به مرز خودکفای نزدیک شویم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات