دکتر محمد رضا جهانسوز با تاکید بر اینکه حرکت و پویایی در بخش کشاورزی امکانات مدار نیست بلکه انسان مدار است گفت: برای رسیدن به خودکفایی و امنیت غذایی باید به انسان ها توجه شود.
کد خبر: ۸۵۲۱۸۱۵
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸

دکتر محمد رضا جهانسوز در گفتگو با خبرنگار سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی ضمن تاکید بر اینکه حرکت و پویایی در بخش کشاورزی وابسته به امکانات نیست بلکه انسان مدار است گفت: برای رسیدن به خودکفایی و امنیت غذایی باید به انسان ها توجه شود. منظور از انسان های مهم، همان کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی است و در واقع کشاورزان پرچمدار امنیت غذایی کشور هستند.

وی همچنین افرادی که نقش کمک کننده و حمایتی، نظارتی، خدماتی و مشاوره ای دارند را مهندسین کشاورزی و کشاورزان خبره نامید و به نقش مهم آنها در یاری رساندن به کشاورزان برای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در خصوص تامین امنیت غذایی و دستیابی به خودکفایی اشاره کرد

در پایان رییس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی، گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای شرایط خاص برای اقتصاد کشور نیست بلکه ترسیم خطوط و راهبردهای اقتصادی برای آینده است. همچنین محور اساسی اقتصاد مقاومتی خوداتکایی و پیشرفت در حوزه کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه بخش مهمی از رفع مشکلات ناشی از تحریم ها و همچنین توسعه اقتصادی کشور برای آینده، برعهده مهندسان بوی‍ژه مهندسان کشاورزی است، گفت: آموزش بهره برداران و بالا بردن سطح توانمندی عمومی در بخش کشاورزی ازجمله اقدامات سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی است که هم اکنون با عنوان طرح بسیج همگام با کشاورز در اولویت برنامه های این سازمان قرار دارد.

 

ارسال نظرات