خبرهای داغ:
بعد از محرمانه تلقی کردن مذاکرات هسته‌ای و سپس محرمانه ماندن چگونگی حذف یارانه‌ها، اکنون گویا نوبت بنزین سهمیه‌ای رسیده است.
کد خبر: ۸۵۲۱۷۶۱
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، بعد از محرمانه تلقی کردن مذاکرات هسته‌ای و سپس محرمانه ماندن چگونگی حذف یارانه‌ها، اکنون گویا نوبت بنزین سهمیه‌ای رسیده است.
عدم شارژ سهمیه بنزین خرداد ماه، تنها خبری بود که دولت و وزارت نفت در عمل به مردم دادند مبنی بر اینکه درباره سهمیه بنزین هم خبرهایی هست و احتمالا این سهمیه حذف می‌شود. برخی دستگاه‌های دولتی در طول 17-18 ماه گذشته نیز در زمینه گران کردن برخی خدمات و حامل‌های انرژی به شیوه کاملا محرمانه عمل کرده‌اند به نحوی که مردم غافلگیر شده‌اند. همین روند باعث شد که فروردین سال گذشته به هنگام فراخوان دولت از مردم برای انصراف از یارانه‌ها، افکار عمومی اعتماد لازم را به دولت نشان ندهند.
درباره اتفاق جدید روزنامه اعتماد در تیتر اول خود با طرح سؤال «پایان بنزین سهمیه‌ای؟» نوشت: دولت در سکوت خبری و با عدم واریز بنزین 700 تومانی به سمت اجرای سیاست تک‌نرخی‌ گام برداشته است.
این روزنامه نوشت: در حالی که قرار بود ساعت 12 بامداد روز جمعه اول خرداد، سهمیه ماهانه بنزین 60 لیتر به ازای هر خودروی شخصی به کارت‌های سوخت واریز شود، این اتفاق نیفتاد. گفتند تا دو روز آینده سهمیه‌ها واریز می‌شود چرا که سهمیه خودروهای عمومی واریز شده است اما بیژن حاج محمدرضا، رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت می‌گوید «ما این دروغ را سر زبان‌ها انداختیم چون برخوردها تند شده بود و باید کاری می‌کردیم تا ماجرا بالا نگیرد.»!
از سوی دیگر روزنامه اصلاح‌طلب شرق از «حرکت آرام و بی‌صدای دولت برای حذف بنزین سهمیه‌ای» خبر داد و نوشت: «عدم واریز سهمیه بنزین خردادماه خودروهای شخصی صرفا به دلیل «تصمیم‌گیری‌های دولتی» اتفاق افتاده است.» این گفته سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره سهمیه‌ای است که از سال 86 به این سو همواره رأس ساعت صفر به حساب دارندگان کارت سوخت واریز می‌شد. اما اینکه چه اتفاقی افتاده که درست در خردادماه، که شایعاتی پیرامون قطع سهمیه بنزین به گوش می‌رسید، با چنین تاخیری روبه رو شده‌ایم، پرسشی است که به عقیده کارشناسان باید آثار روانی عدم واریز سهمیه بنزین به حساب دارندگان کارت سوخت از سوی دولت بررسی شود.
شرق می‌افزاید: گویی روند حرکت چراغ‌خاموش توسط دولت یازدهم روندی معمول شده بی‌آنکه به هشدارهای صاحب‌نظران نسبت به خدشه‌دار شدن اعتماد عمومی به عملکرد دولت توجهی شود. البته باید توجه داشت که بنزین سهمیه‌ای مغایر با عدالت اجتماعی است و توقف آن نه تنها منجر به جبران کسری بودجه خواهد شد،  بلکه از سود بخشی از جامعه که دارنده خودرو شخصی هستند، جلوگیری به عمل می‌آورد. حال که نشستی ویژه برای تعیین تکلیف قیمت و سهمیه بنزین خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها با حضور نمایندگان ستاد سوخت، وزارت نفت، وزارت کشور و سازمان مدیریت از دیروز آغاز به کار کرده، به نظر می‌رسد به زودی شاهد افزایش نرخ بنزین به صورت تک نرخی باشیم. کارشناسان متفق‌القول بر این عقیده‌اند که نرخ بنزین روی هزار تومان به تصویب خواهد رسید و تنها باید در انتظار اعلام عمومی این خبر باشیم.
شرق می‌نویسد: در بررسی این موضوع، رئیس اتحادیه جایگاه‌داران کشور که خود از عملکرد دولت در این زمینه به شدت شاکی است، می‌گوید «48 ساعت است که مردم از ما در مورد عدم واریز سهمیه به کارت‌های سوخت خود می‌پرسند و ما هیچ جوابی نداریم که به آنها بدهیم چون از علت ماجرا کاملا بی‌خبریم!» بیژن حاج‌محمدرضا که گلایه‌گذاری‌اش از دولت در کلامش پیدا بود، ادامه داد: «دولت باید 72 ساعت پیش از توقف در توزیع سهمیه‌ای فرآورده‌های نفتی مانند بنزین به جایگاه‌داران اعلام می‌کرد تا سخن تمامی ما به مراجعان یکسان باشد، اما با پیگیری این روش از سوی دولت و عدم اعتراض مردم به حذف احتمالی سهمیه بنزین، در واقع بنزین هزارتومانی تصویب شد.»
ارسال نظرات
پر بیننده ها