خبرهای داغ:
دبیر دوم کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با بسیج:

مشکل مسکن جوانان با وام‌های 80میلیونی حل نخواهد شد

کد خبر: ۸۵۲۱۷۴۰
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸
محمد ابراهیم محبی دبیر دوم کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، در خصوص تسهیلات ویژه خرید مسکن که از سوی شورای پول و اعتبار تصویب شده است، اظهار داشت: متأسفانه سیاست های غلطی که در دوسال گذشته در بخش مسکن اعمال شده بود، رکود را در این بخش تشدید کرده و در نهایت موجب نارضایتی مردم شده بود.

وی ادامه داد: باید به هرشکل و روشی که امکان دارد رکود را در بخش مسکن کمرنگ کرد و اگر طرح تسهیلات ویژه مسکن به درستی و با مدیریتی صحیح اجرا شود، می تواند اثرات مثبتی برای بازار مسکن کشور داشته باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسکن دومین شاخص تأثر گذار در اقتصاد یک کشور است، افزود: بر همین اساس باید توجه ویژه ای به مسکن کشور داشت. مسئولین وزارت راه و شهرسازی باید توجه داشته باشند که طرح های اجراییشان سبب هیجان کاذب در بازار مسکن نشود.

وی در ادامه با اشاره به شرط سپرده 50درصدی برای دریافت وام مسکن، گفت: زوج های جوانی که قصد خرید منزل دارند اکثرا سرمایه 40میلیون تومانی در اختیار ندارند. در واقع این وام تنها مختص افرادی خاص می شود؛ این تسهیلات ویژه هرچند ظاهری زیبا دارد اما آن چیزی که جامعه و مردم نیاز داشتند، نیست.

محبی در پایان با بیان اینکه سود 21 الی 24 درصدی که برای وام های جدید مسکن در نظر گرفته شده است خارج از توان زوج های جوان است، تصریح کرد: لازم است که شورای پول و اعتبار در طرح جدید خود تجدیدنظرهایی کند تا راه را برای بهبود بازار مسکن و همچنین تسهیل خانه دار شدن زوج های جوان هموار تر سازد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها