خبرهای داغ:

صبحگاه مشترک نیروهای مسلح آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شد

صبحگاه مشترک نیروهای مسلح آذربایجان غربی روز یکشنبه به مناسبت فرا رسیدن هفته پاسدار و سالروز آزادسازی خرمشهر در میدان صبحگاه لشکر 3 حمزه سید الشهدای استان در ارومیه برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۲۱۶۵۹
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 3 حمزه (س) در مراسم صبگاه مشترک نیروهای مسلح آذربایجان غربی با تبریک فرا رسیدن هفته پاسدار و سالروز آزاد سازی خرمشهر گفت: آزادسازی خرمشهر یک حادثه تاریخی نبود بلکه معجزه ای الهی بود.

سردار سرتیپ محمدتقی اوصانلو افزود: رژیم بعث عراق آغازگر این نبرد نابرابر بود و در این اقدام مردم دلاور خوزستان بودند که شجاعانه در برابر تجاوز دشمن سینه سپر کردند.

وی اضافه کرد: با تجاوز دشمن به خاک ایران اسلامی برای دومین بار زنگ انقلاب در خوزستان به صدا درآمد و حادثه تلخ تصرف خرمشهر نیز حادثه ای بود که در اثر حرکت غلط رییس جمهوری آن زمان بنی صدر رخ داد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 3 حمزه (س) اضافه کرد: در جنگ تحمیلی علیه ایران دو بلوک غرب و شرق بدون هیچ اختلافی با همدیگر در تقابل با ایران اتفاق نظر داشتند و اعراب حوزه خلیج فارس نیز از هیچگونه کمکی در این زمینه به رژیم بعث عراق دریغ نکردند.

وی اظهار کرد: بعد از عزل بنی صدر رزمندگان اسلام با رمز یا علی بن ابی طالب توانستند هم آبادان و هم خرمشهر را از چنگال رژیم بعث عراق آزاد کنند و بار دیگر قدرت ناشی از ایمان و همدلی خود را به رخ دشمنان بکشند.

در پایان مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح آذربایجان غربی آیین سان با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، استاندار و نیز فرماندهان نیروهای مسلح استان برگزار شد.

سوم خرداد ماه سالروز آزاد سازی خرمشهر از تصرف رژیم بعث عراق در سال 61 است.

همچنین روز سوم شعبان نیز مصادف با میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار است.

ارسال نظرات