خبرهای داغ:
واکنش آیت الله مکارم به جنایت تروریستی قطیف؛
شما که اسم عالم مذهبی را به خود گذاشته اید چطور بی توجه به ریشه ها به محکوم کردن ظاهری اکتفا می کنید.
کد خبر: ۸۵۲۱۴۵۶
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید امروز در آغاز درس خارج خود در مجسد اعظم قم با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت امام سجاد(ع) صحیفه سجادیه و رساله حقوق آن حضرت را بسیار آموزنده، غنی و با محتوا دانست و آشنایی با این دو اثر را برای همه اهل علم امری لازم ارزیابی کرد.



این مرجع تقلید در ادامه با محکوم کردن جنایت وهابیت تکفیری در منطقه قطیف عربستان خاطرنشان کرد: وهابیون تکفیری در مسجد علی بن ابی طالب(ع) در میان نمازگزاران بمب منفجر کردند که بر اثر آن حدود صد نفر کشته و زخمی شدند.

 

وی با اشاره به پذیرش مسؤولیت این جنایت از سوی داعش و القاعده، افزود: تمام دنیا این جنایت را محکوم کردند، سیاست مداران و علمای سعودی نیز محکوم کردند اما چقدر خیال می کنند مردم دنیا بی خبر و ساده اند.

 

این مرجع تقلید تاکید کرد: ریشه تمام اینها در وهابیت شما است، کتب درسی دوره دبیرستان آنها را آورده بودند و ما مشاهده کردیم صریحا نوشته شده بود زوار قبور مشرک هستند و جان و مال و خون شان مباح است و این شامل شیعه و اهل سنت می شود چراکه اهل سنت نیز به زیارت قبور می روند.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان داشت: شما کتب درسی تان مملو از این آموزه ها است و بعد می آیید محکوم می کنید؛ درب مدارسه خبیثه را ببندید چراکه این تعالیم خبیثه را منتشر می کنند.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خطاب به این دسته از عالمان و مفتیان گفت: شما که اسم عالم مذهبی را به خود گذاشته اید چطور بی توجه به ریشه ها به محکوم کردن ظاهری اکتفا می کنید؛ یقین بدانید این مسائل دامان شما را خواهد گرفت.

 

این مرجع تقلید تاکید کرد: دنیای امروز بدترین دوران تاریخ بشر را سپری می کند، در دنیای بشریت روزهای به این تاریکی یا نبوده و یا کمتر بوده است.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان اظهار داشت: ما این جنایت زشت و دردناک را شدیدا محکوم می کنیم و از خدای متعال می خواهیم در این ماه عزیز ریشه این افکار و جمعیت را قطع بفرماید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها