خبرهای داغ:
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

فراتر از حدی که رهبری فرموده اند؛ هیچ توافقی قابل قبول نیست

کد خبر: ۸۵۲۱۴۴۹
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت روز پاسدار در سپاه انصارالرضا(علیه السلام) با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس با تلاش رزمندگان اسلام بیش از 5 هزار و 500 کیلومترمربع از کشور از دست دشمن خارج شد، اظهار داشت: در آن دوران سازمان ملل متحد از حمایت از چهار کشور غربی فعالیت می‌کرد و همراه با ارتش بعث عراق بود.

وی با اشاره به اینکه سه عامل سبب پیروزی ملت ایران در دوران دفاع مقدس شد، بیان کرد: عامل رهبری یعنی امام خمینی(ره) و تفکر اسلام ناب و مردم باعث پیروزی شد و نگذاشتند یک وجب از خاک ایران گرفته شود.

کوثری به عوامل تاثیرگذار در جنگ تحمیلی اشاره کرد و اذعان داشت: عوامل خود فروخته از جمله بنی صدر که 11 میلیون رأی گرفته بود به ملت ایران خیانت کرد و مدتی نگذشت با فرار بنی صدر با سردمدار منافقین و با عوامل وابسته خود به فرانسه پیوستند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: با فرماندهی امام(ره) یکی پس از دیگری عملیات ها با موفقیت صد درصد به پیروزی رسید.

وی افزود: در عملیات‌های ثامن الائمه، شکسته شدن حصرآبادان و عملیات طریق القدس وعملیات فتح المبین در شمال استان خوزستان 2هزار کیلومتر مربع از خاک کشور آزاد و بیش از 19 هزار نفر اسیر شدند.

کوثری با بیان اینکه تفکر "ما می‌توانیم" عامل موفقیت و پیروزی انقلاب اسلامی در دوران‌های مختلف بوده‌ است، اظهار داشت: ابتکار، خلاقیت و اینکه ما می توانیم در مقابل دشمن ایستادگی کنیم و با توکل بر خدا و پیروی از امام(ره)، سبب موفقیت و پیروزی در دوران جنگ هشت سال شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: روح انقلابی و اسلامی بر تک تک رزمندگان سبب آسان شدن کارها شده است.

این نماینده مجلس در ادامه بیان داشت: امام راحل فرمودند که خرمشهر را خدا آزاد کرد و این بدین معنا است که با ایمان و توکل بر خدا و توسل به ائمه اطهار پیروز خواهیم بود و ملت ایران کار بزرگی در هشت سال دفاع مقدس انجام دادند.

کوثری با بیان اینکه با توکل بر خدا توانستیم در موضوع فناوری هسته‌ای به موفقیت برسیم، گفت: قبل از انقلاب اسلامی، آمریکایی‌ها در تهران می خواستند راکتور 5 مگاواتی، آلمان نیز دو نیروگاه هزار مگاواتی و همینطور فرانسوی‌ها هم نیروگاه 360 مگاواتی احداث کنند اما فقط دلار از ما گرفتند و بعد انقلاب نیز فرار کردند.

عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب ما می توانستیم نیروگاه داشته باشیم اما در آن دوران از صفر تا 100 کارها دست دشمن بود، تصریح کرد: اجازه نخواهیم داد که بیگانگان کوچکترین دخالتی در کشور داشته باشند.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: ملت بزرگ ایران با بیش از 200 هزار شهید نخواهد گذاشت اندک دست درازی به کشور شود و جانبازان و آزادگان 8 سال دفاع انقلاب اسلامی نیز این ایستادگی را در زندان های مخوف عراق نشان دادند.

کوثری تصریح کرد: ایران اسلامی به رهبری امام خامنه ای به دنیا و سازمان ملل و مستکبرین جهان اجازه نخواهند داد که کوچکترین دستوری را بر ما تحمیل کنند.

وی با بیان اینکه تیم مذاکره کننده هسته ای باید هوشیار و دقیق باشد و بداند که هر چیزی که غرب می خواهد تمام آن چیزی نیست که مد نظر است، خاطر نشان کرد: توافق باید به همان اندازه که رهبری در خصوص برداشتن تحریم ها و همچنین نظارت و بازرسی ها امر فرموده اند اجرا شود و خارج از آن به هیچ وجه قابل قبول نیست.

عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: امروز در سالروز فتح خرمشهر پیام ما این است که زورگویی های دشمنان جایی در این کشور ندارد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار در بین ملت ها رسوخ پیدا کرده و مورد تایید کشورهای مسلمان قرار گرفته است، گفت: آمریکایی ها از دست ایران عصبانی هستند و ما هم می گوییم از دست ما عصبانی باشید زیرا اماممان به ما نوید داده است که قرن آینده قرن اسلام است و همه ابرقدرتها را به زانو در خواهند آمد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار