خبرهای داغ:
فرهادی درباره آمارهای ضد و نقیض درباره ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد در مقطع تحصیلات تکمیلی سال گذشته گفت: این رقم زیاد بوده، به نظر حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار دانشجو در مقطع دکتری گرفتند که نباید می‌گرفتند.
کد خبر: ۸۵۲۱۴۱۰
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در برنامه تلویزیونی نگاه یک در پاسخ به سوالی درباره ظرفیت دانشگاه‌ آزاد در دوره کارشناسی‌ارشد و دکتری که سال گذشته حواشی را داشت، تصریح کرد: در دی‌ماه سال گذشته کمیته‌ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور وزیر بهداشت، وزیر علوم، دبیر شورا و رئیس دانشگاه آزاد تشکیل شد. این شورا رویه‌ای را هم مشخص کرد که براساس آن ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد در مقطع تحصیلات تکمیلی باید هر سال به تصویب شورای گسترش برسد.

وی درباره آمارهای ضد و نقیض درباره ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد در مقطع تحصیلات تکمیلی سال گذشته و آمار واقعی این مسئله، گفت: زیاد بوده، به نظر حدود 10 تا 12 هزار دانشجو در مقطع دکتری گرفتند که نباید می‌گرفتند.

وزیر علوم گفت: در حال حاضر کمیته‌ای با حضور مسئولان دانشگاه آزاد در وزارت علوم بررسی مجوز رشته‌های دکتری دانشگاه آزاد را بررسی می‌کند و اگر این رشته‌ها شرایط تاسیس را داشته باشند از سوی شورای گسترش مجوز می‌گیرند که تاکنون چیزی حدود 400 رشته آنها تصویب شده و نزدیک به 160 رشته نیز متوقف شده است.

فرهادی با اشاره به اینکه ظرفیت پذیرش دکتری دانشگاه آزاد سالانه باید به تصویب شورای گسترش برسد، تصریح کرد: به نظر می‌رسد ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع دکتری دانشگاه آزاد حدود 5 تا 7 هزار نفر است و بیش از این خلاف است.

وی ابراز امیدواری کرد گزارش کمیته شورای گسترش درباره رشته‌های دانشگاه آزاد در هفته آینده اعلام شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها