نخستین همایش ملی «خواندن»، آبان ماه سال جاری با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی کشور و دانشگاه کردستان در سنندج برگزار می شود.
کد خبر: ۸۵۲۱۳۵۰
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه های عمومی کشور صبح امروز در نشستی مشترک با مسئولان برگزاری همایش در دانشگاه کردستان اظهار داشت: این نهاد فرهنگی با تمام توان از برگزاری این همایش که می تواند در ترویج فرهنگ مطالعه در کشور اثرگذار باشد حمایت می کند.

امین متولیان یکی از مهم ترین اولویت های نهاد کتابخانه های عمومی کشور را ترویج مسئله خواندن عنوان کرد و گفت: ذاتی ترین وظیفه نهاد ترویج فرهنگ خواندن است و این نهاد فرهنگی از برگزاری برنامه هایی که در این راستا گام برمی دارند پشتیبانی می کند.

وی نتایج حاصل از برگزاری همایش ملی خواندن را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: آنچه در برگزاری این گونه همایش ها مهم است خروجی و نتایج آن است که باید از آن به نحو مطلوب بهره برداری شود.

معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه های عمومی کشور بیان کرد: با تمام توان و در بخش های مختلف شانه به شانه دانشگاه کردستان در برگزاری این همایش که هدف آن کمک به توسعه فرهنگی کشور است مشارکت می کنیم.

متولیان توجه به جنبه ملی همایش را مهم برشمرد و تصریح کرد: آنچه که موجب می شود همایش نقش و تاثیری گذاری بیشتری داشته باشد دعوت از صاحبنظران برجسته این حوزه از سراسر کشور است.

وی گفت: بعد رسانه ای همایش ملی خواندن بسیار مهم است و باید در این راستا برنامه ریزی اساسی و اصولی صورت گیرد تا بتوان به نتایج مورد انتظار دست یافت.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان نیز در ادامه این نشست مشترک عنوان کرد: میل به کتاب خواندن در استان کردستان زیاد است و این امر ضرورت توجه بیشتر به این موضوع را بیشتر می کند.

اسماعیل احمدی با اشاره به نامگذاری کردستان از سوی مقام معظم رهبری با عنوان استانی فرهنگی اظهار کرد: کتاب از ارکان توسعه فرهنگی در هر کشوری است و هر چه شاخص مطالعه در جامعه بیشتر باشد نیل به توسعه آسانتر و سریع تر است.

وی با بیان اینکه اداره کل کتابخانه های عمومی کردستان با تمام توان از برگزاری همایش ملی خواندن در دانشگاه کردستان حمایت می کند، اضافه کرد: برگزاری این همایش می تواند زمینه را برای برگزاری همایش های بعدی در این حوزه فراهم کند که بسیار مهم و اساسی است.

دبیر علمی همایش نیز در این نشست با استقبال از حمایت نهاد کتابخانه های عمومی کشور از برگزاری همایش ملی خواندن در دانشگاه کردستان، گفت: مطالعه نیاز اساسی بشر برای توسعه است بنابراین به این مسئله باید جدی تر نگریسته شود.

مصطفی قادری عنوان کرد: مطالعه و خواندن بر تمام زوایای زندگی انسان اثرگذار است و نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه می تواند تاثیرات مطلوبی را به همراه داشته باشد.

دبیر اجرایی همایش نیز در ادامه نشست برگزاری همایش ملی خواندن را نیاز استان کردستان و کشور بیان کرد و گفت: از زمان تصمیم گیری برای برگزاری این همایش تلاش های فراوانی برای جلب حمایت سازمان ها و نهادهای مختلف انجام شده است.

سید مهدی حسینی افزود: این همایش براساس برنامه 28 و 29 آبان ماه سال جاری در دانشگاه کردستان برگزار می شود و آخرین مهلت ارسال متن کامل مقالات 30 مراد ماه تعیین شده است.

وی اضافه کرد: مبانی نظری خواندن، خواندن و لایه های مدیریتی، خواندن و نهادهای فرهنگی، آموزش عالی و خواندن، نهضت سواد آموزی و خواندن، خانواده و خواندن، خواندن در محیبط الکتروینی و اموزش و پرورش و خواندن محورهای مقالات همایش است.

ارسال نظرات