خبرهای داغ:
مسئول دفتر بسیج دانشجویی شهرستان قاین:

تحقق انسجام تشکیلاتی از اهداف اردوهای جهادی است

مسئول دفتر بسیج دانشجویی قاین با بیان اینکه تحقق انسجام تشکیلاتی از اهداف اردوهای جهادی است، گفت: این انسجام موجب تحقق یکی از مهم‌ترین اهداف بسیج دانشجویی مبنی بر کسب روحیه جنبشی برای جریان‎سازی فرهنگی و سیاسی در کشور می شود.
کد خبر: ۸۵۲۱۳۲۸
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷

امید زارع در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی اظهار کرد: ثبت نام اردوهای جهادی طرح هجرت دانشجویی از 25 اردیبهشت در پایگاه های دانشگاهها و دفتر بسیج دانشجویی شهرستان شروع شده است.

وی عنوان کرد: اطلاع رسانی به دانشجویان برای ثبت نام در اردوهای جهادی تاکنون از طریق پیامک، نصب بنر و پخش اطلاعیه در دانشگاهها و سطح شهر بوده است.

مسئول دفتر بسیج دانشجویی قاین به طریقه ثبت نام دانشجویان در اردوهای جهادی اشاره کرد و افزود :دانشجویان با مراجعه به پایگاه های بسیج دانشجویی مستقر در دانشگاهها و یا مراجعه به دفتر بسیج دانشجویی شهرستان می توانند برای شرکت در این اردوها ثبت نام کنند.
وی خاطرنشان کرد: اعزام دانشجویان در بازه های زمانی بعد از امتحانات پایان ترم و بعد از ماه مبارک رمضان است.

زارع ادامه داد: سهمیه ای که امسال در استان به شهرستان قاین اختصاص داده اند 130 نفر است.

وی با بیان اینکه اردوهای جهادی دانشجویی 15 روزه است گفت: اهداف این طرح، تقرب الهی، خودسازی و رفاه حال مردم و از سویی دیگر آگاهی بخشی به آحاد مردم است.

اردوهای جهادی، ایجاد یک جریان فرهنگی قوی در مقابل جریان تهاجمی غرب است

وی تاکید کرد: برگزاری کلاس های قرائت قرآن با همراهی روحانیون، خدمت رسانی به مناطق محروم، ادامه ارتباط با اهالی روستاها بعد از اردو نیز جزء اهداف طرح هجرت دانشجویی است.

مسئول دفتر بسیج دانشجویی قاین با بیان اینکه فقدان روحیه جهادی مهم‌ترین دلیل برخی مشکلات در جامعه است اظهار کرد: تحقق انسجام تشکیلاتی از اهداف اردوهای جهادی
است.

وی یکی از دستاوردهای اردوهای جهادی را برای خود دانشجویان بسیجی، تقویت
روحیه تشکیلاتی عنوان کرد و گفت: ما باید به گفتمان واحد دست پیدا کنیم که نیاز اولیه آن انسجام تشکیلاتی است زیرا این انسجام خود موجب تحقق یکی از مهم‌ترین اهداف بسیج دانشجویی مبنی بر کسب روحیه جنبشی برای جریانسازی فرهنگی و سیاسی در کشور می شود.
زارع یکی دیگر از اهداف برپایی اردوهای جهادی را ضمن محرومیتزدایی، ایجاد یک جریان فرهنگی قوی در مقابل جریان تهاجمی فرهنگ غرب خواند و تصریح کرد: برای دست یابی به یک جریان فرهنگی تأثیرگذار لازم است بر فعالیتهای حوزه محتوا و اجرا در عرصههای مختلف بهداشتی، آموزشی، فرهنگی، کشاورزی و عمران، یک وحدت رویه حاکم شود و کارها به یک انسجام معنادار برسد.

مسئول دفتر بسیج دانشجویی قاین با تأکید بر ضرورت تبیین مبانی ارزشی جهاد افزود: خودسازی و نزدیکی به خدای متعال در اردوهای جهادی بیش از هر فضای دانشجویی دیگری قابل تحقق است و این از وعدههای الهی برای جهادگران است که میفرماید "الذین جاهدو فینا لنهدینهم سبلنا".

ارسال نظرات
پر بیننده ها