به جاي اينكه اين حرف و شعار از زبان ما مسلمانان خارج شود شاهد اين هستيم كه مربيان غيرمسلمان و مسيحي ما مانند كرش و ولاسكو آن را سر مي‌دهند و افتخار مي‌كنند كه پايبند چنين اصولي باشند.
کد خبر: ۸۵۲۱۳۱۹
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، كارلوس كرش مي‌گويد 62 سال از عمرش گذشته و تقريباً نيمي از آن را به يادگيري و كسب دانش گذرانده است. او مدعي است كه هنوز هم براي يادگيري مشكلي ندارد و هرگاه كه لازم باشد سر كلاس درس حاضر مي‌شود تا به داشته‌ها و دانشش اضافه كند.

كرش ديروز با بيان اين حرف‌ها طعنه زد به مربيان داخلي كه تصور مي‌كنند اينقدر كامل و بي‌نقص هستند كه نيازي به دانش‌افزايي و كسب مهارت‌هاي روز فوتبال ندارند. سرمربي تيم‌ملي بارها از همكاران ايراني خود دعوت كرده تا با حضور در تمرين تيم‌ملي علاوه بر آشنايي با كار او همفكري و همكاري لازم را نيز داشته باشند اما هر بار با عدم استقبال مربيان داخلي روبه‌رو شده. آخرين بار هم افشين پيرواني به نمايندگي از كرش، مربيان را به اردوي تيم ملي دعوت كرد، اما به گفته خود پيرواني فقط يك مربي براي حضور در تمرينات اعلام آمادگي كرد تا ثابت شود هيچ عزمي در بين مربيان داخلي براي به روز شدن و دانش‌افزايي وجود ندارد. غيبت تعداد زيادي از همين مربيان در كلاس‌هاي دانش‌افزايي هم مؤيد همين مسئله است.

البته فراموش نشود كه اين عيب بزرگ تنها در فوتبال ديده نمي‌شود، اهالي واليبال حتماً به ياد دارند كه طرح‌هاي ولاسكو براي حضور مربيان واليبال در تمرين تيم‌ملي چگونه با شكست روبه‌رو مي‌شد چون برخي آقايان پرمدعا، مانند همكاران فوتبالي خود، تصور كمال مطلوب را داشتند. نيم‌نگاهي به آموزه‌هاي ديني‌مان هم به خوبي نشان مي‌دهد كه ما به عنوان يك مسلمان بايد دانش‌اندوزي و كسب مهارت را در اقصي نقاط دنيا و از بدو تولد تا لحظه مرگ دنبال كنيم، امروز اما به جاي اينكه اين حرف و شعار از زبان ما مسلمانان خارج شود شاهد اين هستيم كه مربيان غيرمسلمان و مسيحي ما مانند كرش و ولاسكو آن را سر مي‌دهند و افتخار مي‌كنند كه پايبند چنين اصولي باشند.
پيشرفت و توسعه ورزش كشور تنها در سايه به روز شدن و حركت با دنياي مترقي ورزش است، اينكه چرا ليگ برتر در يكي، دو فصل اخير افت كرده تنها ثمره همين خودبزرگ‌بيني‌ها و به‌روز نشدن مربياني است كه فكر مي‌كنند هنوز هم مي‌توانند با دانش و علم چند سال گذشته تيم‌هاي خود را آماده رقابت كنند. اينكه مربيان موفق چند فصل گذشته حالا ناكام مطلق فوتبال لقب گرفته‌اند، نيست مگر اينكه طي اين چند سال هيچ گاه سعي نكرده‌اند چيز تازه‌اي بياموزند و به داشته‌هاي قبلي خود اضافه كنند. اين مهم را كه انجام ندادند هيچ، هر گاه هم كه با دعوتي روبه‌رو شدند فقط مصاحبه كردند و از اجنبي و اجنبي‌پرستي حرف زدند و كارنامه نه‌چندان موفق خود در برخي زمان‌ها را به رخ كشيدند.

به نظر مي‌رسد لزوم دانش‌افزايي و آشنايي با علم روز ورزش از جمله الزاماتي باشد كه وزارت ورزش بايد براي مربيان تراز اول رشته‌هاي گوناگون قرار دهد. آنها بايد بدانند و قبول كنند كسب موفقيت در عالم ورزش امروز تنها با كه بوده‌ام و چه كرده‌ام و چه داشته‌ام و چه گرفته‌ام محقق نمي‌شود. دنياي ورزش با كلكسيون خاطرات و افتخارات گذشته به پيش نمي‌رود. بايد براي كسب موفقيت به روز شد، بايد به مربيان وطني فهماند كه هميشه مي‌توان نقش يك شاگرد را سركلاس استاد ايفا كرد، حتي اگر استاد باشي نيز مي‌تواني سركلاس پيشرفت استادي ديگر بنشيني كه اين نه از كوچكي و  نداشتن كه عين بزرگي و دانستن است. اصلاً مگر نه اينكه بزرگان ما گفته‌اند: «هرچه بيشتر آموختيم، فهميديم چقدر نادانيم.»
ارسال نظرات