خبرهای داغ:
شاه امیریان
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه زرقان در گفتگو با بسیج:
سرگرد علی پور: انقلاب ما و جنگ هشت ساله هم همانند واقعه عاشورا قرار نیست که فراموش شود و از بین برود .
کد خبر: ۸۵۲۱۲۲۸
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سرگرد مجید علی پور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه زرقان در آستانه سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر ، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و سالروز فتح خرمشهر و عملیات غرور آفرین بیت المقدس با توجه به این که خود در دوران دفاع مقدس حضور نداشته، بیان داشت: همانطوری که بعد از گذشت حدود 1400 سال از واقعه عاشورا کسانی که واقعه عاشورا را از بعد زمانی و مکانی درک نکردند پیام آن را خوب گرفتند و دنبال کردند ، انقلاب ما و جنگ هشت ساله هم همانند واقعه عاشورا قرار نیست که فراموش شود و از بین برود . ما باید پیام انقلاب را بگیریم و در برهه های مختلف از آن استفاده کنیم .

وی افزوn: بزرگترین دستاورد جنگ تحمیلی در بعد مادی نیست بلکه آن چیزی که باعث شد که صدام با آن همه حمایت نتواند کاری بکند و در عملیات بیت المقدس خرمشهر آزاد شود ، روحیه مقاومت و ایمانی بود که در مردم ما وجود داشت و اگر این دو اصل حفظ شود آنوقت ما در همه عرصه ها پیروز هستیم .

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه زرقان در خصوص ویژگی های شهید باقری گفت: شهید باقری یکی از جوانترین فرماندهان زمان جنگ بود که در پیروزی عملیات بیت المقدس نقش بسزایی داشت . چیزی که از شهید باقری و امثال او برای من و امثال من درس است ، اعتماد به جوانان است . شهید باقری کسی بود که تحصیلات آکادمیک نظامی آنچنانی نداشت اما توانست جنگ را خوب مدیریت و هدایت کند و این فقط بخاطر روحیه ایمان و اخلاص و تقوا و توکل به خدا بود که خداوند تحقق وعده خود را که همان وعده پیروزی بود را در وجود امثال شهید باقری تجلی داد . انقلاب ما یک انقلاب پاک و ارزشمند بود و کسانی که این انقلاب را پیروز کردند خدا را داشتند و قدرت خدا در امثال شهید باقری تجلی یافت .

سرگزد علی پور در ادامه تبعیت از جایگاه ولایت فقیه و ایمان و اعتقاد به خدا رمز موفقیت و پیروزی در دوران 8سال دفاع مقدس دانست و افزود: بنا به فرموده مقام معظم رهبری ، جوان امروز که این همه تکنولوژی را در اختیار دارد و شاید ظاهرش با جوان دوران جنگ تفاوت کرده باشد از جوان زمان جنگ آماده تر است . که ما این را به وضوح در فتنه سال 88 دیدیم .

وی در ادامه بیان داشت: ما امروز هم جنگ داریم ، صحنه های جنگ متفاوت شده ، ما امروز جنگ علمی داریم ، جنگ اقتصادی داریم ، جنگ فرهنگی داریم و میدان دار این صحنه ها جوانهایی همانند احمدی روشن ، رضایی نژاد و امثالهم هستند که اینها شهید باقری های زمان هشتند .

سرگرد علی پور مسیر حرکتی انقلاب مسیر ولایت فقیه دانست و گفت: تبعیت از جایگاه ولایت فقیه می تواند تضمین کننده انقلاب اسلامی باشد و ما باید ببینیم که مقام معظم رهبری چه چیزی را از ما مطالبه می کند ، ایشان راه را به خوبی تشخیص می دهد و متصل به یک دریای بی کران معنویت است . البته تبعیت از ولایت فقیه به معنای عمل کردن به فرمایشات ایشان است .

فرمانده سپاه زرقان در پایان اظهار داشت: مهمترین پیام سوم خرداد ، مقاومت و ایستادگی است . این سنت قرآن است و خداوند وعده داده که مقاومت دشمن شکن است و ما باید این مقاومت و ایستادگی را برجسته کنیم و آن را ادامه دهیم . همان دشمن قدیمی که در صدد شکستن مقاومت ما در مرزهای زمینی بود اکنون درصدد شکستن اراده و فکر و باور و اعتقاد ما است و ما بایستی مقاومت و ایستادگی کنیم .
ارسال نظرات
پر بیننده ها