«بشارت صبح»‌ پاسخ حضرت مهدی(عج) به چهل و چهار پرسش، از سوی انتشارات یاقوت منتشر شده است.
کد خبر: ۸۵۲۱۲۰۲
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، «بشارات صبح» پاسخ حضرت مهدی(عج) به چهل و چهار پرسش به کوشش احمد حیدری از سوی انتشارات یاقوت منتشر شده است. در این کتاب 44 موضوع از دیدگاه حضرت مهدی موعود(عج) بررسی شده است.

در مقدمه این کتاب آمده است:‌ در دوران کوتاه غیبت صغری بسیاری از شیعیان خدمت امام زمان(عج) نامه‌هایی نوشتند و یا گاهی حضور یافتند و سوالات خود را مطرح کردند و آن بزرگوار نیز که قرآن ناطق بود،‌ آنان را به بهترین راه هدایت فرمود و با جواب‌های منطقی و متین خود ابهامات و تردیدها را زدود و حق را جلوه‌‌گر ساخت.

بیانات امام  در زمینه‌های مختلف اعتقادی، اخلاقی، اجتماعی و احکام است و در تمام این زمینه‌ها با استدلال محکم و منطق متین به پرسش‌کننده‌ها پاسخ داده شده است.

هدف از بعثت انبیاء،‌ لزوم اعجاز پیامبران،‌ بشر بودن انبیا،‌ علت عدم پیروزی همیشگی پیامبران،‌ دلیل امامت،‌ استمرار امامت،‌ منزلت امامان،‌ معنای تفویض، انتخابی نبودن امامان،‌ بزرگداشت امامان با اعطای شفاعت، رد غُلات،‌ زهرا(س) الگوی مهدی‌(عج)، علم امام به احوال شیعیان،‌ راه ملاقات حضرت، وظیفه شیعیان در عصر غیبت‌، هدیه به امام(عج) پاک کننده نفوس‌، منع شرط خارج از توان،‌ صبر خدا و... از جمله موضوعاتی است که در این کتاب مطرح و نظر امام زمان(عج) درباره آن بیان شده است.

در بخشی از این کتاب تحت عنوان وظیفه شیعیان در عصر غیبت آمده است:‌ در یکی از نامه‌های امام زمان (عج) به شیخ مفید آمده است:‌ هر کس از شما به آن ‌چه او را به محبت ما نزدیک می‌کند،‌ عمل نماید و از آن ‌چه او را به ناخرسندی و خشم ما نزدیک می‌کند،‌ پرهیز کند، زیرا امر ما ناگهانی و یکباره است و در آن هنگام توبه فایده ای ندارد و پشیمانی گناه‌کار ظالم او را از کیفر ما نجات نمی‌دهد.

پیام این دو سخن این است که شیعیان در عصر غیبت برای تعجیل فرج زیاد دعا کنند،‌ اکر این دعاها اجابت شود،‌ که چه نیک و اگر تقدیر خدا بر اجابت آن نبود،‌ موجب جلب عنایت حضرت است و جلب عنایت حضرت هم برای هر شیعه‌ای فرج و گشایش است. دیگر آنکه شیعیان حضرت حجت از اعمال ناشایستی که قلب نازنین آن سرور را می آزارد، اجتناب کنند.

قرآن کریم، احتجاج،‌ اصول کافی‌، الاعلام‌، اعلام الشیعه‌، بحار الانوار‌، بصائر الدرجات‌، تفسیر ابن عربی،‌ جامع احادیث شیعه،‌ رسائل العشر،‌ صحیفه سجادیه، وسائل الشیعه و ... از جمله مهمترین منابعی است که نویسنده برای تألیف این کتاب به آن‌ها مراجعه کرده است.

«بشارت صبح»‌ در 96 صفحه در شمارگان 2500 نسخه به قیمت  4 هزار تومان از سوی انتشارات یاقوت منتشر شده است.

ارسال نظرات