ساخت ضریح نمادین امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) در تالار عاشورای باغ موزه دفاع مقدس از یک سال گذشته توسط هنرمندان اصفهانی آغاز شده است. این ضریح‌ها منقش به آیات قرآن و اشعار مشفق کاشانی است.
کد خبر: ۸۵۲۱۱۹۹
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، عصر روز گذشته جمعه اول خردادماه 94 همزمان با آغاز اعیاد شعبانیه، ضریح نمادین امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) در تالار عاشورای باغ موزه دفاع مقدس تهران رونمایی شد.

این مراسم با حضور سردار فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی، سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، سردار انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران، سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار خضرایی رئیس باغ موزه دفاع مقدس، سردار غلامپور فرمانده قرارگاه کربلا، علی انسانی مداح اهل بیت(ع) و جمعی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس برپا شد شد.

بعد از مراسم رونمایی ذکر مصیبت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) توسط علی انسانی و زیارت عاشورا قرائت شده و در پایان به مناسبت روز جانباز با حضور مسئولین از تعدادی جانبازان هشت سال دفاع مقدس تقدیر شد.

ضریح‌های نمادین امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) به گونه‌ای طراحی شده است که قداست ضریح حفظ شود و تنها وجهی از ضریح به نمایش گذاشته شده است. ساخت ضریح امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) از یک سال گذشته توسط هنرمندان اصفهانی آغاز شده است. این ضریح‌ها منقش به آیات قرآن و اشعار مشفق کاشانی است. همچنین آیینه کاری فضای داخلی این تالار را نیز توسط هنرمندان خراسانی صورت گرفته است.

ارسال نظرات