عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفتگو با بسیج مطرح کرد:

بی اعتقادی مسئولین به قوانین عفاف و حجاب

مدیران دستگاه های اجرایی باید پاسخگو باشند که چرا این قوانین اجرا نمی شود.
کد خبر: ۸۵۲۱۰۵۸
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸

احمد آریایی نژاد عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار حوزه عفاف و حجاب سرویس فرهنگ و جامعه خبرگزاری بسیج گفت: قوانین عفاف و حجاب مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی وظیفه تمام دستگاه ها را مشخص کرده است.

آریایی نژاد با بیان اینکه یکی از قوانین عفاف و حجاب مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی " اهمیت دادن به حجاب واخلاق اسلامی به عنوان یکی از پیش شرط های اساسی در انتصاب و استخدام رؤسای دانشگاه ها، مدیران و کارکنان " است افزود: متاسفانه این قوانین فقط بر روی کاغذ و اسناد آمده و در اثر بی توجهی مسئولین مربوطه هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

وی با بیان اینکه قوانین عفاف و حجاب باید در مطالعات میدانی مورد بررسی قرار گیرد تصریح کرد: عدم بررسی میدانی این قوانین نشان می دهد که اجرای آنها اهمیت چندانی نزد مسئولین ندارد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به اینکه تنها با بررسی میدانی درصد تطابق این قوانین مشخص می شود خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی باید پاسخگو باشند که چرا این قوانین اجرا نمی شود.

وی گفت: مسئولین به اهمیت و تاثیرات اجرای قوانین عفاف و حجاب اعتقادی ندارند و در انجام وظایف قانونی و دینی خود در این زمینه سیاست تساهل و تسامح را در پیش گرفته اند.

نماینده مردم ملایر در خاتمه با بیان اینکه اگر مسئولین دغدغه این مسائل را داشتند قطعا پی گیری می کردند اظهار داشت: یکی از توانمندی های مدیر یک دستگاه اجرایی این است که بتواند یک حرکت قانونی را در زیر مجموعه خود اجرایی کرده و افراد را مجاب کند که قوانین را رعایت کنند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار