یادداشت/ سرپوش وزير ورزش روي اتفاقات تبريز

پيش از اين نوشتيم كه هوادار فوتبال را خيلي مي‌توان فريب داد و خيلي راحت مي‌توان با احساساتش بازي كرد. امروز هوادار خونگرم فوتبال در تبريز درست همين شرايط را دارد.
کد خبر: ۸۵۲۰۹۷۷
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، پيش از اين نوشتيم كه هوادار فوتبال را خيلي مي‌توان فريب داد و خيلي راحت مي‌توان با احساساتش بازي كرد. امروز هوادار خونگرم فوتبال در تبريز درست همين شرايط را دارد.عده‌اي با سروصداي فراوان راه افتادند و به تبريز رفتند تا مثلاً به دستور رئيس‌جمهور حواشي اتفاق زشتي را كه در جريان بازي تراكتور و  نفت افتاد، بررسي كنند، بررسي كردند، اما نتيجه‌اي كه گرفتند و بعد هم با افتخار آن را اعلام كردند زشت‌تر از آن هشت دقيقه زشت پاياني بازي بود. هوادار خونگرم تبريزي باز هم بازي مي‌خورد اگر هوشيار نباشد. جناب وزير بعد از بررسي اتفاقات و اظهارنظرها به اين نتيجه رسيد كه اشتباهات داوري باعث بروز اتفاقات ورزشگاه يادگار امام تبريز بوده است.  نكته جالب اينكه خيلي هم قاطع از برخورد محكم با تيم داوري حرف زد و گفت فدراسيون بايد با آنها برخورد كند. جالب‌تر اينكه در اظهارنظري كاملاً شخصي از احتمال تكرار بازي سخن گفت، امري كه اصلاً در حيطه مسئوليت او نيست.

اين روزها خيلي از آقايان سنگ هوادار تبريزي را به سينه مي‌زنند و مدعي هستند، مي‌خواهند حق ضايع شده او را بازستانند اما خودشان خوب مي‌دانند كه در اين راه فقط مشغول بازي با الفاظ و انداختن گناه به گردن شخصي ديگر هستند. اشتباه داوري جزئي از فوتبال است و ممكن است در هر بازي اتفاق بيفتد، تبريزي‌ها بعد از بازي به نوع قضاوت فغاني اعتراض داشتند اما همه مي‌دانيم كه اشتباهات فغاني در طول بازي هيچ ارتباطي به آن هشت دقيقه آخر بازي و شايعه تساوي بازي اصفهان نداشته، ولي ظاهراً جناب وزير اين اعتراض تبريزي‌ها را گرفته و با بزرگنمايي آن سعي دارد تمام تقصيرها را متوجه تيم داوري مسابقه كند. جالب‌تر آنكه مدعي است فغاني اشتباهات عمدي مرتكب شده و باعث به وجود آمدن آن شرايط شده است. هرچند كه بعداً در چرخشي 180 درجه‌ گفت كه تعمد هنوز ثابت نشده است و باز جالب‌تر اينكه از تكرار بازي سخن مي‌گويد.
ناگفته پيداست كه وزير با بيان اين حرف‌ها درصدد است تا ذهن هوادار تبريزي را به سمتي غير از آنچه واقعيت دارد، سوق دهد. وزير و تيم همراهش كوچك‌ترين اشاره‌اي به شخص يا اشخاصي كه شايعه تساوي دو - دو بازي سپاهان و سايپا را در ورزشگاه پراكنده كردند، نمي‌كند. در حالي كه فيلم‌هاي موجود به وضوح تصوير آنها را نشان مي‌دهد. اما وزير ورزش و تيم جست‌وجوگر همراهش به جاي اينكه سراغ اين اشخاص را بگيرند با متهم كردن تيم داوري سعي در سرپوش گذاشتن به اصل ماجرا دارند.

هوادار خونگرم تبريزي با شنيدن حرف‌هاي وزير متوقع مي‌شود او حالا انتظار دارد كه فغاني به عنوان مقصر اصلي جريان و داوري كه به عمد بازي را خراب كرده محاكمه و مجازات شود، وزير توقع دارد كه تفكراتش در خصوص تكرار بازي را اجرايي كند، ولي اين هوادار بايد به هوش باشد كه دوباره فريب نخورد. به طور قاطع مي‌توان گفت تيم  داوري مسابقه حتي اگر مرتكب اشتباه يا خطاي عمدي شده باشد كوچك‌ترين نقشي در اتفاقات هشت دقيقه پاياني بازي نداشته است و به طور قاطع مي‌توان اعلام كرد كه تكرار بازي نفت و تراكتورسازي امري محال است كه تنها در ذهن وزير ورزش و تيم همراهش نقش مي‌بندد. بازي با احساسات هواداران هنوز ادامه دارد، اما هوادار خونگرم تراكتورسازي بايد مراقب باشد كه دوباره بازي نخورد. او بايد مراقب باشد تا مثل جريان سقوط يك هواپيما كه معمولاً مقصر آن خلبان از دنيا رفته است، فغاني را به عنوان مقصر برايش معرفي نكنند و قضيه را تمام شده اعلام نكنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار