خبرهای داغ:
کد خبر: ۸۵۲۰۹۵۵
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶
عطاالله حکیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به واردات بی رویه کالاهای خارجی و غیرضروری به کشور، اظهار داشت: طی دو سال گذشته واردات کالای لوکس و غیرضروری با افزایش چشم‌گیری مواجه بوده است.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: امروز کالاهای بی کیفیت خارجی جایگزین کالاهای ایرانی شده است و متأسفانه واردات این کالاها بسیاری از مشاغل را در داخل کشور متزلزل کرده است. امروز ایران به بازار برای فروش اجناس کشورهای همسایه تبدیل شده است.

وی با انتقاد از بی توجهی دولت و مسئولین بخش اقتصادی و صنعتی کشور به مقوله اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: واردات بی رویه کالاهای خارجی با سیاست های اقتصاد مقاومتی کاملا در تصاد است. دولت باید تحقق اقتصاد مقاومتی را که رهبر معظم انقلاب بارها بر آن تدکید کرده اند، در اولویت فعالیت های خود قرار دهد.

حکیمی با بیان اینکه نظارت بر مرزهای کشور بسیار ضعیف است، افزود: امروز بسیاری از این کالاهای وارداتی از طریق قاچاق وارد کشور می شود و جالب اینکه گمرک چشم خود را بر روی این قضیه بسته است. متأسفانه نظارت بر فعالیت گمرک ضعیف است و این سازمان هم توجهی به این معضل بزرگ ندارد. ما امروز با قاچاق های میلیاردی روبرو هستیم که اقتصاد کشور را فلج می کنند.

وی در خاتمه با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر ممنوعیت واردات خودروی بالای 2500سی‌سی، گفت: این قانون حرکت بسیار خوبی است اما در صورتی که اجرایی بشود، در حال حاضر برخی افراد به راحتی خودروهای ممنوعه را از کشور های خارجی به ایران وارد می کنند و هیچ مانعی هم بر سر راهشان وجود ندارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها