طبق ماده 52 کنوانسیون حقوق و معاهدات وین هرنوع توافقی که زیر فشار زور و تحریم بوده است فاقد وجهات قانونی است و دولت مردان ما با تکیه بر همین مبانی حقوقی می توانند آمریکا را به چالش بکشانند.
کد خبر: ۸۵۲۰۹۱۰
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی استاد حقوق و عضو هیئت علمی موسسه پژوهشی و آموزشی امام خمینی(ره) در گفت و گو با خبرنگار بسیج با اشاره به اینکه طرح درخواست برای نظارت بر مراکز دفاعی کشور ناشی از طبیعت زیاده خواه و استکباری دولت آمریکاست گفت: ما حتی اگر به این موضوع نیز رضایت و تن دهیم باز آمریکایی ها از ما راضی نخواهند شد و در طی سه دهه گذشته نیز اینها نشان داده اند که در برابر هر گام عقب نشینی ایران یک دو گام به جلو برمی دارند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از اظهارنظر های داخلی نیز آمریکایی ها را امیدوار می سازد ادامه داد: مصاحبه آقای عراقچی عملا اعلام کرد که ایران آمادگی دارد این بازدیدها را در سطحی بپذیرد و یا سخنرانی رئیس جمهور در تبریز به نحوی بود که می شد این برداشت را کرد که ایران نوع محدودی از این بازرسی ها را می پذیرد.

حسینی با تاکید بر اینکه از این نوع اظهار نظرها شائبه منافع انتخاباتی به ذهن متبادر می شود افزود: واقعا این اشتباه راهبردی و غیرقابل جبرانی است اگر گروهی سعی داشته باشد سرنوشت منافع ملی کشور را به منافع گروهی و حزبی پیوند بزند.

استاد حقوق موسسه امام خمینی با تاکید بر اینکه طبق ماده 52 کنوانسیون حقوق و معاهدات وین هرنوع توافقی که زیر فشار زور و تحریم بوده است فاقد وجهات قانونی است گفت: دولت مردان ما با تکیه بر همین مبانی حقوقی می توانند آمریکا را به چالش بکشانند.

ارسال نظرات