خبرهای داغ:
امام جمعه مشهد گفت: اگر زیاده‌خواهی‌های آمریکا را بپذیریم در آن صورت بازرسان و جاسو‌س‌های آمریکا تمام تجهیزات و مراکز نظامی کشور را رصد می‌کنند و در نهایت جنگ نیابتی را آغاز خواهند کرد
کد خبر: ۸۵۲۰۸۳۹
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی - سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: شهر مشهد مقدس از نظر انعقاد نماز جمعه جزو شهرهایی است که در آن بیش از 70 سال است نماز جمعه برگزار می‌شود.

خطیب جمعه مشهد افزود: زمانی که امام حسین (ع) متولد شدند خداوند متعال 70 هزار فرشته را با جبرئیل به محضر مبارک پیامبر رساند که میلاد آن حضرت را تبریک بگویند، بنابراین آن نمایشگاه عشقی که امام حسین(ع) در کربلا به راه انداخت از اول نسل بشر نظیر نداشت و آن چیزی که ارزش داشت راه‌اندازی نمایشگاه عشق از سوی امام حسین (ع) بود.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: در هنگام ولادت سیدالشهدا یک جریان آموزشی راهبردی برای امت اسلام به وجود آمد و آن هنگامی که دامن صدیقه اطهر(س) به نور جمال ایشان روشن شد و نخستین عنصری که امام حسین (ع) مشاهده کردند، حضرت زهرا (ص) بودند.

وی ادامه داد: نخستین جریانی که در ولادت ایشان اتفاق افتاد و نکته آموزشی این جریان محسوب می‌شود این بود که حضرت زهرا (س)، امام علی (ع) و پیامبر (ص) در نامگذاری امام حسین (ع) سبقت نگرفتند و به دست خدا سپردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: ولایت سلطه مطلق نیست، بنابراین ولایت‌گرایی در برابر آن عناصری که مبانی ولایت را درک نمی‌کنند و مغزهای آنان از علوم لیبرال دموکراسی پر شده است باید بدانند ولایت مطلق‌گرایی نیست و سرسپردگی است.

آیت‌الله علم‌الهدی تأکید کرد: دخالت جامعه ما در سیاست به خاطر تکلیف شرعی است؛ با این حال در زمانی که جامعه در محاصره توطئه و فتنه قرار می‌گیرد این سرسپردگی آرامش است.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: مسئله مذاکرات ما با 1+5 اصلا وجود ندارد بلکه مذاکره تنها با یک و آمریکا است.

خطیب جمعه مشهد عنوان کرد: آمریکا از دو سو به دنبال دشمنی است، نخست آنکه در جریان مذاکرات هسته‌ای با زیاده‌خواهی‌های خود با فتنه این مذاکرات را دنبال می‌کند و دوم اینکه در اجلاس کمپ‌دیوید یک مشت هرزه و مزدور را دور خود جمع کرده است که یک جنگ نیابی را علیه کشور ما آغاز کند.

وی ادامه داد: ما مخالف مذاکره نیستیم اما باید بدانیم که رهبر معظم انقلاب فرمودند «من به این مذاکره خوشبین نیستم ولی مخالف هم نیستم».

امام جمعه مشهد عنوان داشت: دو سوم اعضای کنگره آمریکا صهیونیست هستند و گفته‌اند ما تصویب می‌کنیم و اوباما بعد توافق را امضا کند و می‌خواهند همه چیز ما را بگیرند.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: اگر زیاده‌خواهی‌های آمریکا را بپذیریم در آن صورت بازرسان و جاسو‌س‌های آمریکا تمام تجهیزات کشور را رصد می‌کنند و در نهایت جنگ نیابتی را آغاز می‌کنند، بنابراین مذاکره‌کنندگان کشور ما باید روند مذاکرات را عوض کنند و به خط قرمزهای رهبری اهمیت ویژه‌ای بدهند و زیاده‌خواهی را نپذیرند.

خطیب جمعه مشهد توضیح داد: زمانی که بخواهند جنگ نیابتی علیه ما راه بیندازند همان لحظه اول دردانه نامشروع آمریکا، یعنی رژیم فاسد صهیونیستی با موشک‌های ما با خاک یکسان می‌شود.

وی اظهار داشت: امروز جوانان غیور ما با تمام امکانات، پهپاد آمریکایی را می‌نشانند و به جای یکی صدها از آن می‌سازند لذا آمریکا همچنین موجودی است و آن چیزی که ما را آرام می‌کند، بیانات مقام معظم رهبری است.
وی تصریح کرد: این ملت یک عمر یا حسین(ع) گفته‌اند و در مقابل آمریکا تسلیم نمی‌شوند و چشمشان به رهبری است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: با توافقی موافق هستیم که بتوانیم مشکلات خود را حل کنیم نه اینکه همه چیز خود را بدهیم، با این دید تیم مذاکره‌کننده ما فرزندان انقلاب هستند و دقیقاً همین فکر را دارند اما یک مشت عناصر قدرت‌یاب سیاسی یا از عربستان سعودی دلار می‌گیرند و با قلم شکسته‌ مطالبی می‌نویسند و یا خودشان به فکر این هستند که در پناه آمریکا به قدرت برسند و ما را جنگ‌طلب معرفی می‌کنند با این دید باید گفت ما نه جنگ‌طلب هستیم و نه مملکت فروش.
امام جمعه مشهد در پایان یادآور شد: عزیزان تیم مذاکره‌کننده باید بدانند موضع‌شان باید موضع همان شهدایی باشد که در جنگ تحمیلی رشادت خود را نشان دادند و افرادی که در مجلس نماینده این ملت هستند باید با کمال قدرت قضایا را رصد کنند و این تیم مذاکرات را حمایت کنند که عقب‌نشینی مسموم برای ما رخ ندهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها