خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام طائب گفت: بعد از حاج حمید نمازی کارهایی که او به‌ دنبالش بود، بر روی دوش ماست و رساندن این بار به مقصد همان روحیه را می‌طلبد.
کد خبر: ۸۵۲۰۸۱۵
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، مراسم نخستین سالگرد درگذشت سردار مجاهدت های خاموش در عرصه فرهنگ و هنر مرحوم « حاج حمید نمازی»  روز گذشته با حضور حجت‌الاسلام مهدی طائب رئیس قرارگاه فرهنگی عمار، سردار اشتری فرمانده ناجا،حمیدرضا مقدم فر مشاور فرمانده کل سپاه، سیدنظام الدین موسوی مدیرعامل فارس، حجت‌الاسلام محمدرضا زائری و نیز خانواده و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر و دوستان و هم رزمان زنده یاد نمازی در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

حجت‌الاسلام طائب در این مراسم اظهار داشت: حاج حمید نمازی مصداق حدیث «المؤمن بشره فی وجهه و حزنه فی قلبه» بود؛ او در دل خود دریایی از درد و رنج فرهنگ مردم را داشت اما وقتی هم که با او دیدار می‌کردی، گویی همه چیز خوب است و در عالم خبری نیست.

رئیس شورای مرکزی قرارگاه عمار با اشاره به اینکه حاج حمید نمازی مصداق خیبرشکن عصر پیامبر(ص) بود، گفت: در نبرد خیبر پیامبر اسلام (ص) به جایی رسیدند که مسیر باز نمی‌شد. پرچم را به یکی از صحابه دادند و گفتند: برو و مسیر را فتح کن. او رفت و آمد و گفت: نتوانستم. صحابه دوم را فرستادند و او هم نتوانست و گفت مسیر باز نمی شود. در این زمان  رسول اکرم (ص)  فرمودند: من این پرچم را دست کسی می‌دهم که خدا و رسول را دوست دارد و خدا و رسول نیز او را دوست دارند و او اصلاً عقب‌نشینی نمی‌کند. پیامبر(ص) در اینجا به چند صفت درباره حضرت علی (ع) اشاره کردند.

حجت الاسلام طائب یادآور شد: وقتی حجت خدا مأموریتی به انسان می‌دهد، آن انسان یا باید مأموریت را انجام دهد و یا شهید شود. اگر مأموریت را انجام نداد و برگشت، معنی اش این است که حجت خدا را قبول ندارد.

وی با اشاره به یکی دیگر از رویدادهای عصر پیامبر (ص) گفت: چند سالی بعد از ظهور اسلام، زندگی مردم مدینه در شرایط خوبی قرار گرفت. پیامبر (ص) مردم را به اموری که خداوند دستور داده بود، دعوت می کردند و آنها نمی آمدند؛ در این هنگام آیه‌ای نازل شد که ای مؤمنان، قرار بود شما دین را پیامبر یاری کنید. اگر نمی خواهید یاری کنید، بگویید که ما نیستیم، اگر هم کسی بگوید ما نیستیم این بار روی زمین نمی ماند. خداوند عده ای دیگر را می آورد تا این بار را از روی زمین بردارند. مانند همان اتفاقی که در نبرد خیبر افتاد.

رئیس شورای مرکزی قرارگاه عمار بیان داشت: حاج حمید نمازی همان فردی بود که بار را از روی زمین برداشت. وی همان گونه که در چهره اش محبت و تواضع دیده می شد، وقتی که از مهاجمان به فرهنگ صحبت می‌شد، چهره اش طوری تغییر می کرد که گویی در خط مقدم جبهه حضور دارد. او کاری نداشت که دیگران درباره اش چه می گویند، پای کار می ایستاد. در برابر تهاجم فرهنگی اگر امثال حاج حمید نمازی نبودند، کمرمان شکسته بود.

وی افزود: در حال حاضر دشمن به خط آخر زده، هر چه دارد را به میدان آورده،  من یقین دارم اگر نمازی با آن دید عمیق فرهنگی که داشت، هجوم امروز دشمن را می‌دید، خیلی اذیت می‌شد. لذا در این شرایط بار کارهایی که او به‌دنبالش بود، بر روی دوش ما است و رساندن این بار به مقصد همان روحیه وی را می طلبد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها