خبرهای داغ:
دبیر شورای فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری:

وظیفه قانونی نیروی انتظامی برخورد با بی‌حجابی است

دبیر شورای فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری با بیان این‌که حجاب قانونی اجتماعی در اسلام است، گفت: برخی که می‌گویند چرا در جمهوری اسلامی حجاب اجباری شده است، توجه ندارند که حجاب در اسلام قانون اجتماعی بوده و نباید در این خصوص هرج و مرج پیش آید.
کد خبر: ۸۵۲۰۷۹۹
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام غلامی، دبیر شورای فرهنگیدفتر مقام معظم رهبری در اجلاس سراسری ع (عفاف، عزت، عشق) که امروز در مجتمع یاوران مهدی(عج) جمکران برگزار شد، اظهار داشت: عده‌ای امروز نسبت به ضروری بودن حجاب در جامعه ایجاد تردید می‌کنند در حالی که حجاب از ضروریات اسلام است.

وی ادامه داد: حجاب اسلامی با همین کیفیتی که در جامعه رونق یافته، از متن اسلام استخراج شده است؛ عقل در مقابل دین نیست اما اگر کاملا بخواهیم عقلانی به این مساله نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که لازمه جامعه امن، حجاب اسلامی است.

دبیر فرهنگی بیت مقام معظم رهبری با بیان این‌که حجاب در اسلام قانون اجتماعی است، خاطرنشان کرد: من تعجب می‌کنم برخی با لباس روحانی می‌گویند چرا در جمهوری اسلامی حجاب اجباری شده است؛ توجه ندارند که حجاب در اسلام قانون اجتماعی بوده و نباید در این خصوص هرج و مرج پیش آید.

وی با بیان این‌که اسلام تصمیم دارد تا حجاب در رگ‌های جامعه جاری و ساری باشد، تأکید کرد: هر زمان یک ارزش و حکم اسلامی در جامعه کمرنگ شده، کسی قائل به کنار گذاشتن آن نشده است؛ مبادا به بهانه عدم توفیق و کم توفیقی در برخی از عرصه‌ها، توجه به حجاب را کنار گذاشت.

حجت‌الاسلام غلامی افزود: این‌که برخی تصور می‌کنند با برداشته شدن حجاب قانونی در جمهوری اسلامی، وضع حجاب بهتر می‌شود، یک تصور ساده لوحانه بوده و حداقل تجربه دنیا این را تأیید نمی‌کند.

وی با بیان این‌که کسی نمی‌تواند ادعا کند که در شرایط بی حیایی و بی عفتی، جامعه قادر به گذراندن مسیری امن و سالم است، افزود: بر اساس مطالعات میدانی انجام شده، بیشتر بانوان جامعه به حجاب اعتقاد دارند.

دبیر فرهنگی بیت مقام معظم رهبری تأکید کرد: حدود 90 درصد به حجاب اسلامی باور دارند هرچند باورها نسبی بوده و هرکسی بر اساس میزان باورش، عملکردی را در پی دارد.

وی تصریح کرد: برخی از مناطق شهرهای بزرگ، ‌بروز مناسبی در مسأله حجاب ندارند؛ به بهانه کار فرهنگی نباید برخورد عملی را رها کرد.

حجت‌الاسلام غلامی با تأکید بر این‌که قانون اجتماعی را نباید رها کرد، یادآور شد: نیروی انتظامی باید به وظیفه قانونی خود عمل کند؛ حجاب در کشور ما قانون است؛ نمایندگان مردم به این قانون رأی داده و نیروی انتظامی را موظف کرده‌اند که در این زمینه قدم بردارد.

وی گفت: امروز شاهدیم که عده‌ای در برخی از مناطق شهرهای بزرگ اقدام به کشف حجاب می‌کنند؛ نیروی انتظامی و قوه قضائیه باید با این‌گونه افراد مقابله کنند که اگر چنین نکنند، مردم و نیروی حزب الله وارد عمل شده و جلوی این فساد را در چارچوب شرع و عقل خواهند گرفت.

دبیر فرهنگی بیت مقام معظم رهبری عنوان کرد: دولت طرح‌های فرهنگی را حمایت کند؛ این طرح‌ها اثرات فراوانی داشته و دارد اما باید مورد حمایت قرار گیرند.

وی ابراز کرد: باید به دولت نشان داد که جبهه مردمی در صحنه است و ایده‌های پاسخگویی دارد؛ چنانچه دولت بر روی این افراد سرمایه گذاری کند، مشکلات فرهنگی کشور تا حدود زیادی برطرف می‌شود.

حجت‌الاسلام غلامی خاطرنشان کرد: زمانی که سبک زندگی تغییر می‌یابد، ‌به راحتی ارزش‌ها و ضدارزش‌ها جای خود را به هم می‌دهند؛ در این شرایط برگرداندن ارزش‌ها به جایگاه اصلی خود کار بسیار پیچیده‌ای است زیرا دشمن با تمام نیرو وارد شده تا ارزش‌های اسلامی حاکم در ایران را تغییر داده و بتواند نظام اسلامی را تغییر دهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها