خبرهای داغ:
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به فرهنگ قرآن کریم، گفت: منظور از فرهنگ قرآن کریم صبر، مقاومت و استقامت در سختی ها و همچنین در مقابل دشمنان مانند استکبار جهانی است.
کد خبر: ۸۵۲۰۷۷۲
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در نهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی که ظهر امروز در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد با بیان اینکه پژوهش های قرآنی باید نیازهای داخل و حتی جهان اسلام را برطرف کند، گفت: به نظر می رسد اهمیت و عمل به فرهنگ قرآن ازجمله مسائلی است که عالمان و نخبگان جامعه باید به آن بپردازند.

 

وی افزود: منظور از فرهنگ قرآن کریم صبر، مقاومت و استقامت در سختی ها و همچنین در مقابل دشمنان مانند استکبار جهانی است، استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا با لشگر بزرگ تبلیغاتی درصدد هستند تا روحیه مقاومت و ایستادگی مسلمین را از بین برده و آن را به روحیه ذلت و اطاعت تبدیل کنند که البته این روحیه با فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) سازگار نیست.

 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به نظر برخی در رابطه با عدم نیاز به ایستادگی در مقابل دشمن، گفت: اظهارات برخی در رابطه با عدم نیاز به ایستادگی در مقابل دشمن ممکن است فضای عمومی جامعه را آلوده کند، برخی از این ایستادگی و مقاومت خسته شده و مسائل را یک بعدی مطرح می کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم و کلیدی قرآن کریم بحث استقامت است، تاکید کرد: یکی از تاکیدات قرآن کریم به رهبر امت و جامعه اسلامی وظیفه مقاومت و ایستادگی تا رسیدن به نتیجه نهایی است.

 

دستور قرآن به استقامت و ایستادگی


حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به آیه 112 از سوره هود، گفت: بر اساس این آیه پیامبر اکرم(ص) وظیفه نشان دادن حق و مسیر رسیدن به حق را به مردم برعهده داشته و به ایشان امر شده تا استقامت را به مردم آموزش دهند و از دستورات دشمنان تبعیت نکنند، درخواست دشمنان اسلام تسلیم شدن و پذیرفتن امیال آنها است که در این رابطه خداوند متعال دستور به استقامت و ایستادگی داده است.


وی افزود: در مورد پیامبران گذشته نیز، قرآن دستور به استقامت و ایستاگی داده است.


همراهی با کدخدا خوشبختی نمی آورد


رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه همراهی با کدخدا در تفکر برخی خوشبختی است، گفت: برخی تصور می کنند خوشبختی یعنی همراهی با خواسته های استکبار و عنوان می کنند برای زندگی کردن باید با کدخدا همراه بود، آیا راه صحیح این است؟

 

وی با اشاره به وصیت نامه امام خمینی(ره)، گفت: امام راحل با الهام از آیات قرآن دشمنی دشمنان اسلام را پایان ناپذیر می دانند، بنابر نظر امام راحل(ره) دشمن خواستار تغییر هویت مسلمانان بوده بلکه ممکن است به این هم قانع نباشد.

 

نصرت الهی قطعی است


حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی در ادامه سخنان خود، ابراز داشت: دشمن از سلاح اتمی علیه بشریت استفاده کرده به خواسته های جمهوری اسلامی اهمیتی نمی دهد، انبیاء گذشته در مقابل دشمنان صبر کردند و آزار و اذیت ها را تحمل کردند.


وی افزود: حتی برخی از پیامبران الهی دچار نامیدی شدند ولی درهمان لحظه نصرت الهی به آنان عطا شد.

 

رییس سازمان اوقاف با بیان اینکه معارف اسلام و قرآن کریم به سختی به دستان ما رسیده است، اظهار داشت: نخبه قرآنی بودن با صبر نکردن در مقابل سختی ها سازگار نبوده و با فرهنگ قرآن کریم مطابقت ندارد، نباید تصور شود که انسان به سادگی وارد بهشت می شود.

 

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم فقط برای قرائت نازل نشده است، خاطرنشان کرد: اجر و پاداش قرآن کریم برای شخصی است که به دستوران آن عمل می کند.

 

شهوت و غضب دو اصل جاهلیت اولی


حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره بیانات رهبر معظم انقلاب در روز مبعث، گفت: بنابر بیانات رهبری جاهیت اولی هنوز وجود داشته و باید در مقابل آن ایستادگی کنیم و آن را ازبین ببریم، باید بدانیم شهوت و غضب دو اصل جاهلیت اولی است.


وی افزود: مردم مظلوم یمن را به راحتی می کشند و دم از حقوق بشر می زنند، خود را خادم حرمین شریفین دانسته و این گونه دست به جنایت می زنند، باید سوال کنیم اگر این اتفاقات در یکی از شهرهای آمریکا می افتاد باز هم سکوت می کردید.

 

رییس سازمان اوقاف با بیان اینکه این جنگ و تجاوز ناجوانمردانه است، تصریح کرد: این جنگ برخلاف احساس و عاطفه بشری است، آنان توانایی مقابله رو در رو ندارند و زنان و کودکان بی گناه را می کشند، رهبری این اقدامات را جاهلیت مدرن می دانند، ما نیز از مردم مظلوم یمن دفاع و حمایت می کنیم.

 

استقامت با بصیرت


وی با بیان اینکه نباید دشمن اصلی را فراموش کنیم، گفت: بر اساس نظر رهبری عامل اصلی این جنایات آمریکایی ها و صهیونیست ها هستند، وزیر امورخارجه آمریکا برای جا انداختن گروه های تکفیری همچون داعش به 200 کشور مختلف جهان سفر کرده است، برای شناخت دشمن به بصیرت نیاز داریم و این راه خوشبختی در دنیا بوده که در آموزه های قرآنی وجود دارد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی خاطرنشان کرد: امیدواریم این همایش در جامعه نتایج مثبت خود را گذاشته و انتظار داریم پژوهش های قرآنی برای پاسخگوی نیازها و معضلات جامعه بوده و بتواند راه حل های مناسب را به مسوؤلین مربوطه ارائه کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها