خبرهای داغ:
ادارات دولتی باید کارکنان خانم خود را ملزم کنند از حجاب کامل اسلامی استفاده کنند و این نیازمند یک بخشنامه است و همین امر الگوسازی در جامعه را...
کد خبر: ۸۵۲۰۷۱۴
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی ظهر امروز در دیدار با جمعی از آمران به معروف با تاکید بر اینکه کار شما بسیار مهم و حساس است، گفت: باید با قدرت و جدیت کارها را دنبال کرده و در گسترش مباحث دینی و اسلامی در جامعه بکوشید.

وی تصریح کرد: متاسفانه افرادی در جامعه هستند که خواسته یا ناخواسته با لباس‌های نامناسب و حجابی به دور از شأن اسلامی وارد جامعه شده و همین امر مشکلات بسیاری را به بار می‌آورد.

این مرجع تقلید اظهار کرد: بسیاری از تحریکات جنسی به دلیل همین وضعیت حجاب و بدپوششی است که باید برطرف شده و اجازه ندهیم که این مشکلات دامن‌گیر جامعه ما شود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به موضوع ازدواج فرزندان حضرت آدم (ع) گفت: یکی از انگیزه‌های قتل هابیل توسط قابیل نیز همین موضوع زیبایی همسر او و غرایض جنسی بود که این نشان می‌دهد از همان ابتدا این موضوعات مطرح بوده است.

وی با بیان اینکه من از کسانی که در فلسفه حجاب شک دارند تعجب می‌کنم، گفت: با وجود این همه پرونده دادگاهی هنوز این حجاب برای آنها درس عبرت نشده است و باز هم به این موضوع اعتراض می‌کنند.

این مرجع تقلید بیان کرد: در کار خود محکم باشید و بدانید که کار شما بسیار ارزش دارد و این خط مستقیمی که در پیش گرفته‌اید قطعا به نتیجه مطلوبی خواهید رسید.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به تاکید قرآن کریم در خصوص موضوع امر به معروف و نهی از منکر گفت: قرآن به این موضوع تاکید بسیاری دارد و از این رو در آیات مختلفی به حجاب و همچنین اهمیت امر به معروف تاکید کرده است.

وی به روایتی از حضرت علی (ع) اشاره و عنوان کرد: ایشان فرمودند که امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنید و اگر این موضوع را ترک کردید، قطعا فساد و بی‌بندوباری در جامعه به سراغ شما می‌آید و به مشکلات عظیمی خواهید رسید.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: متاسفانه دشمنان همواره در تبلیغ سوء علیه امر به معروف و نهی از منکر تلاش کرده‌اند و آن را نوعی خشونت قلمداد می‌کنند، در صورتی که امر به معروف خشونت نیست، بلکه محبت است.

این مرجع تقلید با تاکید بر رعایت ادبیات مناسب در امر به معروف اظهار کرد: ادبیات مناسب در امر به معروف بسیار با اهمیت است و باید با زبان مناسب دیگران را به دین مبین اسلام دعوت کنیم.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا ما باید حجاب اجباری داشته باشیم تصریح کرد: طبق آیات قرآن کریم حجاب واجب است و از سوی دیگر اجماع مسلمانان نیز به آن تاکید دارند و یک ضرورت به شمار می‌رود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: حجاب نوعی نماد مسلمانان است همانطوری که در همه کشورها اگر یک زن محجبه دیده شود همگان می‌گویند که او مسلمان است، این سئوال مثل این است که بگوییم که آیا چراغ قرمز که از برنامه‌های ترافیکی است لازم است؟ اینکه حجاب را آزاد بگذاریم یک منطق غلط است و این مسئله هم مثل مابقی محرمات می‌ماند، یعنی همانطور که نمی‌شود چراغ قرمز را آزاد گذاشت و یا خرید و فروش مواد مخدر را به دلیل مشکلات گسترده آزاد گذاشت، حجاب را هم نمی‌توان آزاد گذاشت.

این مرجع تقلید در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه چرا با وجود همه فعالیت‌هایی که انجام می‌شود اما هنوز بی‌حجابی ریشه‌کن نشده است گفت: این امر به دلیل این است که دشمنان خارجی و ایادی آنها در داخل کشور با همه توان علیه حجاب قیام کرده‌اند و این موضوع را می‌دانند که اگر به حجاب ضربه بزنند به کل نظام ضربه وارد کرده‌اند.

وی تاکید کرد: حجاب سمبل نظام اسلامی است و پیوند عجیبی میان حجاب و نظام اسلامی ایجاد شده است و امروز نیز حساسیت خاصی بر روی حجاب وجود دارد که باید با نهایت دقت به آن توجه کرد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان اینکه همه نهادها در این خصوص وظیفه دارند اظهار کرد: آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، ادارات دولتی، بیمارستان‌ها، فرودگاه‌ها، صداوسیما، حوزه‌های علمیه و... در این خصوص وظیفه دارند و باید با همه توان در گسترش مسائل حجاب در جامعه بکوشند.

این مرجع تقلید بیان کرد: ادارات دولتی باید کارکنان خانم خود را ملزم کنند که از حجاب کامل اسلامی استفاده کنند و این نیازمند یک بخشنامه است و همین امر الگوسازی در جامعه را در بر خواهد داشت.

وی تاکید کرد: ریشه بسیاری از مفاسد در بی‌حجابی است و این موضوع منجر به متلاشی شدن خانواده شده و آمران به معروف باید فعالانه در این عرصه وارد شده و از حرف‌های منفی دشمنان دلسرد نشوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها