خبرهای داغ:
وزیر سابق ارشاد گفت: برای کسانی که پا در رکاب امام خمینی(ره) داشتند و جزو ریزش‌های انقلاب شدند، اندوهگین می‌شویم. آنها، مثلا خاطراتی نقل می‌کنند که فرسنگ‌ها از واقعیت فاصله دارد و ما چاره‌ای جز صبر نداریم.
کد خبر: ۸۵۲۰۷۱۲
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، سیدمحمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشن دو سالگی دکتر سلام طی سخنانی گفت: طنز در تمام زندگی ما وجود دارد. مثلا خود من چه در زمان نمایندگی مجلس، چه در زمان وزارت و چه وقتی که به عنوان یک رزمنده در جبهه‌ها بودم. 

وی ادامه داد: در دفاع مقدس طنز جایگاه ویژه‌ای داشت و نشان از روحیه بالای رزمندگان بود. حتی در شب عملیات نیز سخنان طنز میان رزمندگان رد و بدل می‌شد. 

حسینی افزود: زمانی که رویدادهای انقلاب را می‌بینیم خدا را شاکریم اما برای کسانی که پا در رکاب امام خمینی(ره) داشتند و جزو ریزش‌های انقلاب شدند، اندوهگین می‌شویم. آنها، مثلا خاطراتی نقل می‌کنند که فرسنگ‌ها از واقعیت فاصله دارد و ما چاره‌ای جز صبر نداریم.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: امام راحل نیز در سخنان خود از طنز استفاده می‌کردند، یک بار رئیس جمهورآمریکا در سخنرانی خود گفت که اسلام در ایران اجرا نمی‌شود. امام خمینی هم در پاسخ فرمودند که گویا رئیس جمهورآمریکا می‌خواهد بر عروة‌الوثقی حاشیه بنویسد، یک بار نیز با هیئتی به مسکو رفتیم؛ در آن سفر، وزیر خارجه روسیه به ما شطرنج داد، من گفتم ای کاش ما هم بازی مار و پله را به آنها می‌دادیم، چون در ایران مسئولین عادت ندارند خانه به خانه پیش بروند بلکه از نرده‌بان بالا رفته و به ناگاه سقوط می‌کنند. 

حسینی اظهار داشت: امروز جوانان با استعداد می‌توانند از سوژه‌های بسیار زیادی که مسئولین به آنها می‌دهند نهایت استفاده را کنند زیرا به قدری متناقض حرف می‌زنند که انسان باورش نمی‌شود. ما مسئولی داریم که ده‌ها بار در مورد فکت‌شیث حرف زده و حرف خود را نقض کرده است. 

وزیر سابق ارشاد در پایان گفت: ما خوشحال هستیم که امروز جوانان با استعداد طنز را در دست گرفته و باید به درجه حرفه ای برسانند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها