خبرهای داغ:
عملیات بیت المقدس که سوم خرداد به پایان رسید از روز دوازدهم اردیبهشت ماه آغاز و منجر به آزادی حدود 5 هزار کیلومتر مربع از خاک کشور به ویژه خرمشهر شد.
کد خبر: ۸۵۲۰۷۰۳
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار دکتر بهمن کارگر رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت سوم خرداد در برنامه تلویزیونی " صبح دیگر " با اشاره به برنامه های سوم خرداد گفت: عملیات بیت المقدس که سوم خرداد به پایان رسید از روز دوازدهم اردیبهشت ماه آغاز و منجر به آزادی حدود 5 هزار کیلومتر مربع از خاک کشور به ویژه خرمشهر شد.

سردار دکتر کارگر افزود: در این عملیات رزمنده ها توانستند 16 هزار نفر از نیروهای دشمن را از پای درآورده و 19 هزار نفر از آنان را اسیر کنند و مقداری از تجهیزات دشمن را به غنیمت گرفته یا منهدم کنند.

وی با تاکید بر اینکه عملیات بیت المقدس روند جنگ را تغییر داد یادآور شد: این عملیات استکبار جهانی و همه کشورهایی که از صدام در جنگ پشتیبانی می کردند را ناامید کرد.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت سوم خرداد با اشاره به نام گذاری امسال توسط مقام معظم رهبری و شعار امسال راهیان نور با عنوان "ما می توانیم" گفت: هم دلی و هم زبانی را به عینه در عملیات بیت المقدس دیدیم و دشمن فهمید که نمی تواند با این ملت بجنگد و از بسیاری دیگر از مناطق عقب نشینی کرد.

سردار دکتر کارگر با تاکید بر اینکه ابتکارات جدید و نوآوری در این عملیات ما را به پیروزی رساند افزود: ارتش نقش بسیار مهمی در این عملیات داشت و همچنین سپاه به عنوان مولود انقلاب در این عملیات حضور داشت. جوانانی چون حسن باقری به عنوان فردی مبتکر که دوره های آکادمیک را آموزش ندیده بود اما در جنگ کسب تجربه کرده بود در این عملیات خوش درخشیدند.

وی با اشاره به آغاز برنامه های ویژه سوم خرداد و همزمانی با ایام ولادت اما حسین(ع) و امام زین العابدین و حضرت ابوالفضل گفت: این برنامه ها با غبارروبی مزار شهدا در عصر امروز آغاز شده و نیز سرکشی از خانواده معظم شهدا را در دستور کار داریم.

سردار دکتر کارگر افزود: همچنین فردا جمعه روز میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار در کلیه نمازهای جمعه فرماندهان عملیات بیت المقدس سخنرانی خواهند داشت و نیز آیین تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان و پاسداران برگزار می شود.

رئیس ستاد بزرگداشت سوم خرداد با اشاره به دوم خرداد روز جانباز و میلاد حضرت ابوالفضل تصریح کرد: برنامه تقدیر از جانبازان را در این روز خواهیم داشت همچنین تمامی سازمان های کشوری و لشکری در این روز برنامه ویژه ای برای جانبازان برگزار می کنند. صبحگاه مشترک نیروهای مسلح نیز در روز سوم خرداد برگزار خواهد شد و جمعی از فرماندهان در این روز با حضور در مرقد امام  تجدید میثاقی دوباره با آرمان های آن عزیز سفر کرده خواهند کرد.

سردار دکتر کارگر عنوان کرد: کار ابتکاری که سال گذشته با همکاری صدا و سیما آغاز شد و در ساعت 11 صبح با قطع برنامه های صدا و سیما دیالوگ ماندگار خرمشهر آزاد شد از برنامه های صدا وسیما پخش شد امسال هم اجرا می شود. همچنین کله ادارات، مراکز نیروهای مسلح، مساجد و مدارس در این ساعت زنگ های خود را به صدا درخواهند اورد.

رئیس ستاد بزرگداشت سوم خرداد در پایان بیان داشت: دوشنبه 4 خرداد به نام روز مقاومت مردم دزفول نام گذاری شده است که برنامه های ویژه ای در این روز چه در دزفول و چه در اهواز و تهران خواهیم داشت. صدا و سیما نیز به طور زنده برنامه های خود را در خرمشهر به روی آنتن می برد و نیز در روز مقاومت مردم دزفول در این شهر مستقر خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها