مشاور عالی فرماندهی قدس سپاه پاسداران گفت: داعش چندین هدف را دنبال می کرد که یکی از آن ها رسیدن به تهران بود که البته در همان ابتدا سپاه قدس و ارتش عراق آن ها را زمین گیر کرد.
کد خبر: ۸۵۲۰۷۰۱
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، سردار ایرج مسجدی در هجدهمین گردهمایی یادگاران هشت سال دفاع مقدس در کرج طی گزارشی در خصوص آخرین وضعیت عراق در جنگ با داعش اظهار داشت: بعد از ورود داعش به عراق، به لطف خدا و با سازماندهی مجاهدین،رزمندگان،جوانان شیعه عراق و سپاه بدر ، کتائب ، مجاهدین و نیروهایی که جانشان را به جهت حفظ جمهوری اسلامی گذاشته اند ، تمام مناطق عراق را از دست داعش گرفتند.
مشاور عالی فرماندهی سپاه قدس ادامه داد : داعش به بغداد نزدیک شده و مناطق وسیعی از آن را تصرف کرده بودند و فاصله شان را تا جمهوری اسلامی نیز نزدیک کرده بودند که این خود بدین معناست که سامرا، کاظمین، نجف، بغداد و اربیل و کرکوک در آستانه سقوط قرار گرفته بود ولی نیروهایی که از مرزهای سوریه وارد عراق شده بودند به این مناطق هجوم آورده و آنها را گرفتند.
سردار مسجدی به اهداف داعش اشاره کرد و گفت : نیروهای داعش پس از شکست هایی که در سوریه خورد ، با یک رویکرد جدید وارد عراق شدند و هدفشان این بود که در مرزهای جمهوری اسلامی مستقر شوند و همانطور که خودشان گفته بودند بعد از سقوط بغداد، خلافت اسلامی را در آنجا بر پا کرده و از آنجا وارد خاک جمهوری اسلامی شوند چراکه بر این باور بودند که دشمن اصلی ما تهران و ایران است و باید به آن ورود کنیم.
وی به اهمیت فتوای آیت الله سیستانی اشاره کرد و گفت : فتوای آیت الله سیستانی مبنی بر مشارکت مسلمانان و شیعیان درکمک به ارتش عراق به ما کمک کرد تا جوانان شیعه عراقی به پادگان ها بیایند و پس از ساماندهی آنها، عملیات داعش متوقف گردید درحالی که داعش تا نزدیکی فرودگاه عراق پیشروی کرده بود.
مشاور عالی فرماندهی سپاه قدس ادامه داد : در عملیات آفندی مجاهدین علیه داعش به فرماندهی نیروهای بدر و پشتیبانی سپاه قدس ، عملیات آغاز گردید و نجف، کربلا و حرمین شرفین از دسترسی داعش خارج شد و از آنجایی که استان دیاله نیز به مرز ایران نزدیک بود، آنجا نیز از وجود نیروهای داعش پاکسازی گردید.
وی تصریح کرد : نیروهای داعش تا 150 کیلومتری به عقب رانده شدند درحالی که تا 40 کیلومتری این مرز آمده بودند و نقاطی که از مناطق شیعه و کردنشین همچون کرکوک و جنوب موسل بودند از دست داعشی ها پاک شد.
این مسئول عنوان کرد : استان های الانبار و نینوا همه سنی بوده و بنا به درخواست دولت عراق به جهت حفظ صلح بین سنی و شیعه ، قرار براین شد که نیروهای سنی همان استان ها به جنگ با داعش بروند و آنجا را از تصرف داعشی ها خالی کنند ولی موفق نشده و نیروهای تکفیری علیرغم تصرف آن ها ، قصد حمله به بغداد را نیز داشت.
وی گفت : از آنجایی که آن ها توان مقابله با داعشی ها را نداشتند مجددا از نیروهای ما درخواست همکاری و کمک کردند.
سردار مسجدی افزود : در حالحاضر دولت عربستان به جای اینکه به فکر حمله به داعش باشد ، به مردم مظلوم یمن حمله کردند درحالی که عراقی ها شهیدان بسیاری را در جنگ با داعش داشتند.
مشاور عالی فرماندهی سپاه قدس افزود : ما امیدواریم شرایط تغییر کند و برنامه عملیات علیه داعش در عراق از سر گرفته شود تا بتوانیم صحنه نبرد علیه داعش را انجام داده و به سوی مجاهدین و شیعیان برگردانیم.
وی در پایان گفت : فقط دو استان در دست داعش است و بقیه مناطق در دست دولت عراق می باشد و درمرزهای خود نیز از حضور نیروهای داعش نگران نیستیم و حضورمان را پررنگ تر از قبل خواهیم کرد.
ارسال نظرات