خبرهای داغ:
رییس خبرگان رهبری با تاکید بر این که همدلی و همزبانی به معنای این نیست که زبان ملت بسته باشد، از دولتمردان خواست برای تحقق شعال سال به خواسته ها و دغدغه های بحق مردم توجه کنند و همچنین با اشاره به مذاکرات هسته ای خواستار هوشیاری بیش از پیش تیم مذاکره کننده شد.
کد خبر: ۸۵۲۰۶۸۳
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله محمد یزدی، رییس مجلس خبرگان رهبری در اجلاس سراسری عفاف، حجاب، عشق که پیش از ظهر امروز در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی(عج) جمکران برگزار شد، اظهار داشت: دشمن با اسلام عداوت دارد و به طبع با حجاب هم مخالفت می‌کند.
وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر با منبرها و سخنرانی‌ها در ایام تبلیغی زنده می‌شود و مردم خود را ملزم به رعایت احکام شرعی می‌کنند اما پس از اتمام ایام تبلیغی، همه چیز به همان شرایط پیشین باز می‌گردد.
رییس مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: برخی از دخترانی که در اعتکاف حاضر می‌شوند، در خیابان‌ها حجاب کاملی ندارند؛ این در حالی است که التزام به اسلام تنها به رعایت ضروریات نیست و باید به ظواهر آن هم عمل کرد.
وی با بیان این‌که برگزاری همایش‌ها، جلسات و بزرگداشت‌ها برای ترویج عفاف و حجاب کافی نیست، خاطرنشان کرد: این هنر نیست که با حجابان را جمع کرده و برایشان صحبت کنیم؛ لازم است که در مقام عمل کاری شود که هیچ کس نسبت به بدحجاب بی تفاوت نباشد.
آیت‌الله یزدی با تأکید بر این‌که همگان باید در مقابله با بد حجابی عکس العمل نشان دهند، تصریح کرد: رفاه زدگی، تلفن همراه و ماهواره‌ها برخی از عوامل رواج بدحجابی در جامعه است؛ مهم‌ترین کاری که برای مقابله با این مسأله از دست ما بر می‌آید، تذکر لسانی است؛ عده‌ای باید باشند که حتی در فرض آسیب دیدن، جرأت امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند.
وی ابراز کرد: هم زبانی ملت و دولت بدین معنا نیست که ملت زبانش را بسته و هرچه دولت بگوید را گوش فرا دهد؛ برای عمل به شعار «همدلی و هم زبانی» دولت هم باید به خواسته‌های مردم توجه کرده و با آنان هم زبان شود.
رییس مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مردم بد حجابی، قاچاق مواد مخدر، بی مبالاتی و بی پروایی در ادارات و نیز رواج مشروب خواری را نمی‌پذیرد؛ دولت باید چشم خود را باز کرده و خواست مردم را ببینید تا تحقق شعار «هم دلی و هم زبانی» دو طرفه شود.
وی گفت: مردم خواسته‌های خود را بیان می‌کنند اما دولت گوش شنوای این خواسته‌ها نیست؛ دولت حتی سخنان رهبر معظم انقلاب را هم به گوش جان نمی‌سپرد.
آیت‌الله یزدی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند که اقتصاد را به دست مردم بدهید اما کسی به این فرمایش گوش فرا نمی‌دهد؛ حصر افراد در کشور به دست شورای امنیت ملی اتفاق می‌افتد که رییس این شورا، شخص رییس جمهور است؛ این‌که حصر برخی را به گردن دیگران می‌اندازند، کار بی معنایی است.
رییس مجلس خبرگان رهبری افزود: مردم قادر به انجام خیلی از کارها هستند اما تنها به دلیل فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر کنار آمدن با دولت، از بی تفاوتی دولت نسبت به بدحجابی گذشت می‌کنند.
وی تأکید کرد: دولت باید گذشت مردم را ببیند و بفهمد! مردم می‌توانند همانند اول انقلاب با بدحجابی به مقابله برخیزند اما در حال حاضر ملاحظه دولت را کرده و منتظرند تا کارکرد و نتایج مذاکرات را ببینند؛ من نمی‌خواهم درباره مذاکرات سخن بگویم اما امیدوارم کلاهی بر سر تیم مذاکره کننده و دولت نرود.
آیت‌الله یزدی خطاب به دولتی‌ها، مسؤولان و کسانی که حاکمیت را در دست دارند، گفت: برای ترویج فرهنگ حجاب از خانه و خانواده شروع کنید؛ دبیرستان‌ها، ‌دانشگاه‌ها، اماکن عمومی همچون سینما، پارک و بوستان و و تمامی دستگاه‌های زیر نظرتان، همگی خانواده شما هستند.
وی افزود:‌ چنانچه حجاب در خانواده دولت عملیاتی شود، دیگران هم عمل خواهند کرد؛ این در حالی است که دولت پیاده شدن حجاب را به کار فرهنگی گره می‌زند و آن را نیز وابسته به روحانیان و حوزه‌های علمیه می‌داند. در نهایت نیز با گران کردن کاغذ و عدم حمایت از مؤسسات فرهنگی، به همین فرهنگ سازی نیز پشت پا می‌زند؛‌ البته این مجلات و فرهنگ سازی‌ها هم به تنهایی کارساز نبوده و باید عملکردی هم در پی آن باشد.
رییس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: خانم خزعلی سال‌ها پیش برای نخستین بار لایحه عفاف و حجاب را به شورای عالی فرهنگی آورد اما در نهایت که تصویب و ابلاغ رسید، کسی به آن عمل نکرد و به دست فراموشی رفت.
وی خاطرنشان کرد: تا کنون چندین بار نسخه‌ای از لایحه به تصویب رسیده عفاف و حجاب را در جلسات جامعه مدرسین به وزرای مربوطه نشان داده‌ام؛ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر هم در حال تصویب و ابلاغ است اما مادامی که اراده جدی مجری پشتیبان آن نباشد، اثری نخواهد داشت.
آیت‌الله یزدی گفت: بهترین قانون هم که به تصویب رسد، نیازمند اراده مجری بر عمل به آن است اما من اراده جدی در قوه مجریه درباره این مسأله نمی‌بینم؛ از این رو با وضع قانون هم کار به جایی نخواهد رسید.
وی نیروی انتظامی را در این زمینه مسؤول دانست و تصریح کرد: مردم که با بی حجابی روبه رو می‌شوند، چنانچه خود تذکر دهند، سایرین به کمک مرتکب بدحجابی می‌روند در صورتی که این فکر نادرست است. این اسلام شهدای بسیاری داده و نباید با فساد چند دختر و پسر دچار آسیب شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها