خبرهای داغ:
برخی نانواها با گلایه از ساعت کاری زیاد و مناسب در ماه مبارک رمضان...
کد خبر: ۸۵۲۰۶۲۰
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از رازق، "نان" به عنوان یکی از اصلی‌ترین مواد غذایی گنجانده شده در هرم غذایی هر فرد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. مخصوصا در ماه مبارک رمضان که این اهمیت دو چندان می‌شود. نان از قدیم الایام به عنوان برکت سفره محسوب می‌شد و سعی می شد از اسراف و حیف و میل کردن آن جلوگیری شود. اما امروزه به دلایل مختلف از جمله کاهش کیفیت نان متاسفانه این آداب و رسوم در بین مردم کمرنگ شده است.

2u3q_dscf8788.jpg

ماه مبارک رمضان نزدیک است و کار سخت نانوایی‌ها سخت تر نیز خواهد شد اما مطمنا همگی بر این باوریم که این قشر زحمت کش در سخت تریت شرایط با مردم همدل بودند. عموما ساعت کاری نانوایی‌ها در ماه رمضان تغییر چندانی نمی‌کند و به نظر می‌رسد از سوی هیچ ارگانی فکری به حال این قشر نمی‌شود. در کشور اسلامی که روزه‌داری یک فریضه واجب است، در ساعات غیر ضروری نیازی به پخت نان نیست. گذشته از این باید قدری هم به فکر شاطر باشیم.

a1l6_dscf8794.jpg

در مورد حواشی این مسئله سایت خبری رازق سری به نانوایی‌های شهر تهران زده است و این موضوع را با برخی نانوایان مطرح کرده است. طبق اظهارات نانوایان، ساعت کاری نانوایی در ماه مبارک رمضان چندان تفاوتی با روزهای عادی ندارد، پخت بعدازظهر آنها از 3 بعدازظهر شروع و تا 10 شب ادامه دارد و خب برای کسی که با دهان روزه در اوج گرمای هوا و کنار تنوری که زبانه های اتشش صورت شاطر را سرخ می کند سخت و طاقت فرسا است.

fh8t_dscf8790.jpg

 

اکثر نانواها از ساعت کارشان در ماه رمضان ناراضی بودند. آنها ترجیح می‌دادند شیف اول تا 9 صبح باشد و شیف دوم یک ساعت مانده به افطار شروع شود اما انگار هیچ ارگانی توجهی به این مسئله ندارد. اغلب آنها عدم نظارت اتحادیه و ارگان‌های مربوطه را اصلی‌ترین دلیل نامناسب بودن ساعت کاری در ماه رمضان می‌دانستند. انگار باید با دهان روزه گرمای طاقت فرسا را تحمل و هوس خود را کنترل کنند. یکی از شاطرها در این مورد گفت: هر چند روزه‌داری در این شرایط سخت است، اما باید ماهم نان خود را در بیاوریم، صاحب کار قوانین را وضع می‌کند و هرچقدر ساعت کاری بیشتر باشد سودش برای صاحب کار بیشتر می‌شود.

 

همچنین یکی دیگر از نانواها که به پخت سنگگ مشغول بود، راجب عدم حمایت و نظارت اتحادیه بر نانوایی‌ها گفت: از طرف اتحادیه برای ساعات کاری چه در روزهای معمولی و چه در ماه مبارک، هیچ برنامه‌ای برای ما ابلاغ نمی‌شود و حتی اتحادیه به بیمه و حقوق کسی که داخل نانوایی مشغول است نظارتی ندارد.

 

199m_dscf8784.jpg

رازق این سوژه را تا رسیدن به نتیجه مطلوب که تعیین ساعت کاری مناسب در ماه مبارک رمضان از سوی اتحادیه نانوایان است، ادامه خواهد داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها