کرج - نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج گفت: شورای توسعه فرهنگ قرآنی باید احیا شود که شامل موسسات قرآنی، فعالان و دیگران کسانی که در این حوزه فعالیت می کنند.
کد خبر: ۸۵۲۰۵۸۹
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، آیت الله سید مهدی حسینی همدانی در همایش خادمین و مدیران قرآنی استان البرز که عصر دیروز در کرج برگزار شد، اظهار داشت: قرآن یک هنر خداوندی است و اگر بخواهیم جامعه سالمی داشته باشیم معارف قرآن باید در جامعه جاری و ساری باشد.

امام جمعه کرج با عنوان اینکه هنوز در کرج مفسرین را نمی شناسیم افزود: اگر قرآن را با هنر ارائه کنیم همه جذب می شوند.

آیت الله حسینی همدانی تصریح کرد: قرآن هنر نهفته است و  شورای توسعه فرهنگ قرآنی باید احیا شود که شامل موسسات قرآنی، فعالان و دیگران کسانی که در این حوزه فعالیت می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با تاکید بر اینکه اتاق فکر قرآنی در استان البرز ایجاد شود گفت: برای نظام مند شدن فرهنگ قرآنی باید اتاق فکر ایجاد کرد که بر اساس آن منشور توسعه فرهنگ قرآنی شکل بگیرد یعنی همه از یک دستور پیروی کنند.

امام جمعه کرج همچنین با اشاره به برگزاری اولین همایش فعالان قرآنی البرز عنوان کرد: این همایش باعث ایجاد حرکت هیجانی در کشور شده است و باید ظرفیت های جدیدی در برخی از دستگاه ها در خصوص راهبری فرهنگ قرآنی صورت گیرد.

آیت الله حسینی همدانی جاری شدن فرهنگ قرانی کشور را مورد تاکید قرارداد و اظهارکرد:خوبیت ندارد در کشوری که اسلامی است و نظام آن بر اساس قرآن است خود مفهوم درستی از فرهنگ قرآنی نداشته باشیم.
امام جمعه کرج در پایان خاطرنشان ساخت: نظام ما نظامی اسلامی است و بر اساس قانون اساسی اسلام باید پیش برود و بر اساس قرآن اداره شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها