علی اشرف خانلری
با حضور جانشین فرماندهی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران
خبرگزاری بسیج: چهارمین یادواره تجلیل از خانواده شهدای فرهنگی و جانبازان گرانقدر فرهنگی ناحیه یک و دو آموزش و پرورش شهرستان ری با عنوان سروقامتان 8 سال دفاع مقدس در کانون فرهنگی سمیه برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۲۰۵۲۴
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۸

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری در این همایش با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، خاطر نشان کرد که شهدا امنیت پایدار را برای کشور به ارمغان آوردند و ما با دیدن پدر و مادر شهدا و دستبوسی آنان روحیه و قدرت خدمت پیدا می کنیم.

دکتر جمالی پور افزود: سال های 60 تا 68 یک رویا برای ما بود و چفیه رزمندگان به عنوان نماد ارزشمند این نهاد مقدس دارای ارزش  و اعتبار بالایی است و من وقتی چفیه را بر گردنم می اندازم می ترسم چرا که بار مسئولیت آن سنگین است و پاهای من توان ایستادن زیر سنگینی بار مسئولیتی را که شهدا به ما واگذار کردند هنگام قرار داشتن چفیه بر دوشم را ندارد.

 وی با انتقاد از فاصله ای که در چند سال اخیر بین آرمان های انقلاب و باورهایی که این همه خون برای آن دادیم  اتفاق افتاده است، تاکید کرد: باید در عملکرد خود تجدید نظر کنیم  و از خود بپرسیم که آنها برای چه رفتند و ما برای چه ماندیم. اگر از نفس خودمان که مثل شیطان غالب بر ما است بگذریم  و عبور کنیم خیلی از این مسائل حل می شود.

جمالی پور در ادامه با اشاره به جوانانی که در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران طلایی دفاع مقدس نقش داشتند، گفت: مادران ما چه فرزندانی تربیت کردند و ما چه فرزندانی تربیت می کنیم؟ چه آینده ای نصیب فرزندان ما خواهد شد. این ظرفیت امروز می تواند از جامعه ما صیانت کند. چقدر توانسته ایم معارف شهدای عزیز را به یادگار گذاشتند

وی افزود: شهدای عزیز به شوق شهادت از هم سبقت می گرفتند و هنگام نیاز به چند نفر محدود برای شرکت در عملیات، برخی از آنها چند بار نام خود را می نوشتند تا نامشان در    قرعه کشی به منظور حضور در عملیات از چعبه بیرون بیایدو. آن روحیه کجاست؟  امروز در معرض تهاجم فرهنگی و جنگ نرم هستیم که جوانان ما را به عنوان سرمایه های عظیم در معرض تهدید قرار داده و این ترفند ها به شدت اثر گذاشته است.

دشمن وقتی نتوانست در نبرد تکنولوژی و جنگ افزاری بر ما غلبه کند تن به صلح داد اما بلافاصله اقدامات اثر گذار دیگری را شروع کرد و متاسفانه گاهی اوقات در گوشه گوشه خیابان موارد ناهنجار و جوانانی را که به اعتیاد دچار شده اند می بینم و شب ها خواب به چشمانم نمی رود.

 مسئول بودن کار سختی است و من از دیدن این صحنه ها برخود می لرزم. این سرمایه های عظیم می توانستند مانند احمدی روشن ها، تهرانی مقدم ها، رضایی نژاد و سایر دانشمندان، اثر گذار باشند اما بر اثر غفلت مسئولان درگیر حاشیه ها شده اند. دشمن در بعضی موارد موفق شد نیروهای انقلاب را مقابل هم قرار بدهد و متاسفانه بعضی نیروها که می توانستند برای ما کارساز باشند تبدیل به هزینه شده اند.

باید به اصالت های خودمان برگردیم و فکر کنیم که اصول و اهداف و آرمانهای انقلاب چه بوده و در چارچاب آن اهداف گام برداریم.  خانواده معظم شهدا نقش خود را بخوبی ایفا کردند و فرزندان خود را به عنوان سرمایه عزیزشان  در راه صیانت از انقلاب تقدیم کردند  و در مقابل ما هم باید به وظیفه خود به بهترین نحو عمل کنیم.

وی تصریح کرد: خداوند به ما همه چیز داده است و در این مملکت از سرمایه های انسانی و مغزهای متفکر تا منابع طبیعی سرشار و معادن بکری وجود دارد که در هیچ کجای دنیا نیست و موقعیت جغرافیایی استراتژیک ایران از الطافی است که خداوند به این ملت ارزانی داشته است.

جمالی پور افزود: در حالی که در همه کشورهای حاشیه خلیج فارس نا امنی بیداد می کند ما به برکت خون شهدا و لطف خداوند در امنیت به سر می بریم بنابر این باید از حاشیه سازی پرهیز کنیم  و با دست خودمان سرمایه هامان را اسیر حاشیه نکنیم که فقط دشمن بهره برداری می کند.

در این یادواره از 32 تن از خانواده شهدای فرهنگی 80 جانباز فرهنگی و 10 فرهنگی همسر شهید تجلیل به عمل آمد. همچنین سرهنگ غلامرضا بوربور ثانی جانشین فرماندهی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران به ذکر خاطراتی از شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس پرداخت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار