با نصب ۸ چتر اتوماتیک؛

صحن حرم مطهر امیرالمومنین علی(ع) مسقف شد

با تلاش کارکنان بخش فنی و مهندسی آستان قدس علوی پروژه نصب چترهای اتوماتیک صحن مطهر علوی مراحل پایانی خود را طی می‌کند.
کد خبر: ۸۵۲۰۴۷۳
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، مراحل پایانی پروژه نصب چترهای سایه بان اتوماتیک صحن مطهر که توسط یک شرکت مهندسی آلمانی طراحی و ساخته شده‌اند در حال انجام است.

علاء أحمد، رئیس بخش مهندسى آستان در این رابطه گفت: با تلاش کارکنان بخش مهندسى آستان اماکن نصب چترهاى سایه‌بان که توسط شرکت آلمانى (اس راش) طراحى و ساخته شده‌اند آماده شده است. پایه‌هاى بتونى این چترها با همکارى مؤسسه کوثر که مجرى پروزه صحن فاطمه زهرا (س) است انجام شده و در حال حاضر مشغول نصب ستون‌ها هستیم.

رئیس بخش مهندسى آستان افزود: نمایندگان شرکت طراحى‌کننده این چترها در شهر نجف حضور دارند و طى چند روز گذشته طى جلسات مشترک هماهنگی‌هاى لازم جهت اجراى مراحل پایانى پروژه که برآورد مى‌شود حدود سه ماه به طول بینجامد انجام شد.

علاء کاظم در ادامه به ویژگى‌هاى این چترها اشاره کرد و گفت: کل پروژه شامل 8 عدد چتر بوده که هرکدام به مساحت 400 متر مربع مى باشد و ارتفاع هر کدام در حالت باز 12 متر است. ستون هر یک از این چترها با مرمر تزیین شده و مجهز به نورافکن هستند و مساحت سایه‌اى که بوسیله این چترها ایجاد خواهد شد 1600 متر مربع است.

علاء کاظم خاطرنشان کرد: این چترها از لحاظ طراحى و کیفیت مطابق با چترهاى موجود در صحن مسجدالنبى در مدینه منوره هستند و توسط همان شرکت آلمانى که در مدینه این پروژه را انجام داده طراحى و اجرا مى‌شوند.

ارسال نظرات