بانو مجتهده صفاتی در همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی:
بانو مجتهده صفاتی گفت: سبک و روش زندگی قرآنی تشکیل دهنده متن تمدن بشری است و این تمدن ابزار و ماشین نیست و باید به دنبال فرهنگ آن باشیم.
کد خبر: ۸۵۲۰۴۷۰
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، بانو مجتهده صفاتی صبح امروز در ششمین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی ضمن تبریک فرا رسیدن ماه شعبان و اعیاد این ماه اظهار داشت: این گردهمایی به لحاظ ارتباط حضار با قرآن احساس می شود با نور قرآن همراه شده است.

وی با بیان اینکه پیرامون قرآن هر فردی بنا بر وسع خود در عرصه های گوناگون وارد می شود که هر یک در جایگاه خود اهمیت دارد افزود: فردی که مرکزی قرآنی برپا می کند و یا در تعلیم و تعلم قرآن فعال است باید به معنای قرآن توجه کند.

بانو صفاتی با اشاره به اینکه پیرامون قرآن سه امر قرائت، تدبر و عمل به قرآن باید مد نظر قرار گیرد افزود: مهمتر از قرائت و تدبر در قرآن عمل به این کتاب الهی که انگیزه قرائت و تدبر نیز محسوب می شود.

وی اضافه کرد: توصیه شده است روزانه هر مسلمان 50 آیه قرآن را تلاوت کند و در آنها تدبر کند زیرا نزول قرآن بعد از تمامی کتاب های ا لهی است و باید پیرامون تمام شئون آن تدبر شود.

بانو صفاتی با بیان اینکه براساس روایتی اصحاب پیامبر روزانه 10 آیه از قرآن را از ایشان می گرفتند و بر روی آنها تدبر پژوهشی و عملی می کردند گفت: امروزه بسیاری از افراد قرآن رامهجور کردند و به آن عمل نمی کنند و یا آیات آن را دستاویز اهداف غیرالهی خود کرده اند که خود قرآن از این مهجوریت ها شکایت می کند.

وی با اشاره به اینکه قرآن درس زندگی و برای زنده هاست افزود: متاسفانه امروزه تلاوت قرآن همراه با مردن افراد شده است.

بانو صفاتی با بیان اینکه قرآن یک حقیقت است و باید این حقیقت وارد زندگی انسانها شود تصریح کرد: احترام به مومن از احترام به کعبه و قرآن نیز والاتر است زیرا قرآن یک نوشتار است و کعبه سنگ و گل محسوب می شود و اما اگر حقیقت قرآن در روح مومن تجلی کند موجودیت آن به حیات قرآن زنده می شود و وجود آن مطاف محسوب می شود که از قرآن و کعبه بالاتر است.

وی با بیان اینکه خردورزی اخلاق و حقوق سه اصل تشکیل دهنده تمدن اسلامی است ادامه داد: مردمی که امروز در منطقه ما با استبداد و ظلم و همچنین سلطه شیاطین مبارزه می کنند در زیر بار موشک ها و بمب های استکبار قرار گرفته اند که نمونه آن در کشور یمن مشاهده می شود.

بانو صفاتی اضافه کرد: براساس بیان امام علی(ع) یک چهارم آیات قرآن در خصوص دشمنان اسلام است و باید بر این اساس بینش پیدا کنیم و دوست و دشمن خود را بشناسیم.

ارسال نظرات