حجت الاسلام محمدی در همایش بانوان فعال قرآنی:

باید با استفاده از منطق قرآنی با هجمه غرب علیه زنان مقابله کرد

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ششمین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی گفت: امروز غرب زن را به عنوان ابزاری برای خویش مورد سوءاستفاده قرار داده و ما باید با استفاده از منطق قرآنی که متقن و محکم است با هجمه غرب مقابله کنیم.
کد خبر: ۸۵۲۰۴۶۹
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور امروز چهارشنبه 30 اردیبهشت ماه در ششمین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی که در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد طی سخنانی گفت: ششمین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی امسال به صورت بین المللی برگزار می‌شود. امیدواریم به برکت قرآن شاهد حضور فعال بانوان کشور همانند حضورشان در عرصه قرائت و حفظ قرآن در این همایش باشیم.

وی با اشاره به حضور 5 بانوی یمنی در این همایش گفت: امسال جمهوری اسلامی ایران از خانم هایی که در کشورهای اسلامی حضور داشتند به عنوان حاملان قرآن دعوت کرده و خوشحالیم که آنها در مراسم امسال حضور دارند، به ویژه بانوان یمنی که در این موقعیت حساس مظلومانه زندگی می کنند و مورد تعدی و تجاوز دشمنان اسلام و قرآن قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: ما از مردم یمن حمایت می کنیم چون مظلوم واقع شدند و ما وظیفه داریم از هر مظلوم مسلمان و غیرمسلمان به عنوان یک تکلیف شرعی و دینی حمایت کنیم.

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه با بیان اینکه امیدواریم دستاوردهای این همایش در عرصه های پژوهشی، تحقیقاتی، آموزشی و تربیت نخبگان قرآنی بتواند پاسخگوی مطالبات رهبری در این زمینه باشد گفت: یکی از تأکیدات رهبری همواره این بوده که حرکتی انجام دهیم تا مردم و اقشار مختلف جامعه به ویژه زنان با قرآن انس یابند و امیدواریم برگزاری این همایش بتواند گامی برای فعال تر شدن فرهیختگان، محققان و بانوان فعال قرآنی در کشور باشد.

حجت الاسلام محمدی یادآور شد: در سراسر کشور بانوانی هستند که در حوزه قرآنی کار می کنند اما ما امکان دعوت از آنان را در این مراسم نداشتیم با این وجود تقاضا دارم که همه محققان و فعالان در این زمینه به راههای تحقق بخشیدن و پاسخگویی به مطالبه مقام معظم رهبری فکر کنند.

وی با طرح این سوال که چه کاری باید انجام شود تا بانوان در زندگی اجتماعی فردی و سیاسی انس بیشتری با قرآن یابند اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که اگر بانوان با قرآن انس یابند مشکلات بیشتری از جامعه حل خواهد شد چراکه زنان در خانواده مدیریت منزل را بر عهده د ارند و ما اگر بتوانیم زنان را با قرآن مأنوس کنیم آنها سراغ ماهواره و فیلم های خاص و برنامه های انحرافی نمی روند.

وی تاکید کرد: اگر زنان که محور خانواده ها هستند با قرآن مانوس شوند خانواده ها نیز با قرآن انس پیدا می کنند و اگر خانواده قرآنی شد می تواند از نورانیت قرآن بهره مند شود.

استفاده از زن در غرب ابزاری است

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: رسول خدا(ص) فرمود خانه هایتان را با نور قرآن روشنی بخشید. اگر محور و اساس خانواده که زنان هستند با قرآن آشنایی یابند این کلام رسول خدا تحقق می یابد، چراکه صرف خواندن کلام رسول خدا مشکلی را حل نمی کند.

وی اضافه کرد: باید راههای انس با قرآن و تنویر بیوت را پیدا کنیم و یقیناً یکی از دستاوردهای این همایش می تواند پیدا کردن راهکار برای این موضوع باشد چراکه خداوند و رسول خدا از شما این انتظار را دارد که راههای اجرایی کردن این مطالبه رهبری را به صورت علمی و محققانه پیدا کنند و به آن بپردازند و در اختیار جامعه و زنان قرار دهند.

حجت الاسلام محمدی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دشمنان قرآن، اسلام و اهل بیت زن را به عنوان ابزاری برای خویش قرار داده اند، گفت: امروز غرب از زن به عنوان یک ابزار استفاده کرده و با ترویج فرهنگ برهنگی و بی حجابی به عنوان یک ابزار در مقابل قرآن و اسلام ایستاده است. وظیفه عالمان قرآن و اسلام نیز این است که پرچم قرآن و اهل بیت را به دست بگیرند و در مقابل حرکت شوم غرب که زن را به عنوان ابزار مورد تحقیر و توهین قرار داده بایستند.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم نورانیت قرآن در جامعه محقق شود باید پرچم قرآن را به دست بگیریم و در برابر ظلماتی که غربی ایجاد کرده بایستیم. خروجی این همایش در سال آینده نیز باید استخراج راهکارهای عملیاتی برای تحقق اسلام مدنظر رسول خدا(ص) و فرزندش مقام معظم رهبری باشد.

منطق قرآنی در مقابل هجمه غرب

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به مشکلاتی که غرب برای مقابله با فرهنگ اسلام در مسائل اجتماعی و اخلاقی بانوان به وجود آورده افزود: غرب اصرار دارد که این فرهنگ را در رسانه های مختلفش تبلیغ کند در حالی که این فرهنگ انحرافی است و ما باید در مقابل با استفاد ه از منطق محکم و متقن قرآن در مقابل آنها بایستیم. ما می توانیم ما منطق قرآنی با هجمه غرب مقابله کنیم و تنها باید در این باره با تعقل و تفکر راههای تحقق مطالبه رهبری عینیت ببخشیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تجلیل و تقدیر صرف از بانوان فعال قرآنی کفایت نمی کند گفت: باید راهکارهای عملیاتی این همایش در اختیار دستگاه ها و نهادهای مختلف قرار بگیرد.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به حدیثی از امام محمد باقر(ع) که از جدش رسول خدا(ص) روایت کرده اظهار کرد: در این حدیث آمده که پیامبر فرمود ای گروه قاریان و حاملان قرآن از خدا بترسید، آن مقداری که از قرآن یاد گرفتید و آموختید، من مورد سوال قرار می گیرم و شما هم مورد سوال قرار می گیرید از من سوال می شود که برای تبلیغ رسالتم که قرآن و اسلام بوده چه کرده ام و از شما نیز در مورد آنچه که از کتاب الهی و سنت من یاد می گیرید سوال می شود.

اقدام جهادی در مقابل فرهنگ غرب

وی تاکید کرد: بنابراین بایدعلاوه بر آشنایی با قوانین و احکام قرآن آن را به دیگران نیز تعلیم دارد چراکه بسیاری از افراد با قرآن آشنایی ندارند و امیدوارم بتوانیم با فرهنگ قرآن در مقابل فرهنگ غرب که خانواده را به تباهی کشانده بایستیم و با منطق قرآنی از آن دفاع کنیم.

وی ادامه داد: امروز با مشاهده اقدامات دشمن در حوزه فرهنگ مشاهده می کنیم که آنها به چه میزان فعالیت کرده و قدم برمی دارند و ما چگونه فعالیت می کنیم. قرآن از ما انتظار اقدام جهادی و نه اقدام معمول و متعارف را دارد.

علما و مفسرین عالی مقام از جهاد کبیر به جهاد فرهنگی و قرآنی تعبیر کرده اند بنابراین قرآن از ما انتظار فعالیت فوق العاده دارد.

حجت الاسلام محمدی در بخش پایانی سخنانش گفت: با روحیه مسئولیت پذیری که از بانوان سراغ داریم امیدواریم که نخبگان و عالمان در این باره با هم مشورت کرده و موسسات و نهادهای فعال قرآنی برای تحقق مطالبه پیامبر اکرم(ص) و مقام معظم رهبری راهکارهای عملیاتی ارائه دهند.

ارسال نظرات